Propaganda ir drauds valsts stabilitātei, tādēļ Polija ir gatava sadarboties un dalīties savās zināšanās, lai to apkarotu vairākās valstīs, tostarp arī Latvijā, apliecinājusi Polijas vēstniece Latvijā Eva Dembska.
Vēstniece skaidroja, ka Latvija jau tagad aktīvi strādā pie propagandas apkarošanas. Rīgā ir bāzēts NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centrs, kā arī darbību izvērsis Baltijas Mediju izcilības centrs, ar kuru Polija vēlas sadarboties un dalīties ar savām zināšanām. Tāpat Polija aktīvi atbalsta pētnieciskās žurnālistikas attīstību, it īpaši Ukrainā.
"Līdz ar to mums ir zināšanas un kontakti, ar kuriem vēlamies dalīties," sacīja Dembska.
Vaicāta, kā tajā visā funkcionē poļu mazākumtautība Latvijā, vēstniece skaidroja, ka Latvijā polisku izcelsmi ir norādījuši aptuveni 47 000 cilvēku. Turklāt šī minoritāte esot labi integrējusies.
"Poļi ir vairākkārt to pierādījuši, piemēram, pirms 1990.gada nebija pilnīgi nekādu šaubu, ka poļu minoritāte atbalstīs Latvijas neatkarību. Tāpat Latvijā ir vairākas labas skolas, kur var apgūt poļu valodu, un mācības tajās notiek latviešu un poļu valodā. Tas ir ļoti nozīmīgi," viņa sprieda, norādot, ka šāda skola atrodas arī Krāslavā, taču, ņemot vērā salīdzinoši lielu iedzīvotāju skaita samazināšanos Latgalē, skolai trūkst audzēkņu un draud slēgšana.
"Mēs vēlamies šīs poļu skolas saglabāt, piešķirt jaunu impulsu, piesaistīt jaunus cilvēkus. Tas viss kopā ir pievienotā vērtība reģionam, jo esam taču draugi un sabiedrotie. Saprotams, ka poļu minoritāte Latvijā ir pakļauta propagandas spiedienam, bet ne vairāk kā pārējie Latvijas iedzīvotāji," uzskata vēstniece.
Runājot par propagandas apkarošanu, Dembska atzina, ka šobrīd notiek diskusijas par mediju kvalitātes uzlabošanu, labāku žurnālistiku, nepieciešamību sniegt augstas kvalitātes, objektīvu un saprotamu informāciju.
"Lasīt un klausīties medijus ir viens, bet nepieciešams arī saprast, kas ir propaganda, bet kas - objektīva informācija," viņa sacīja, norādot, ka valstīs ir nepieciešami augstāki standarti.
"Bet viens gan ir skaidrs - ilgtermiņā jābūt medijiem, kuri spēj piesaistīt cilvēkus," viņa rezumēja.