rīgas cirks
Foto: LETA

Ietvi pie "Rīgas cirka" ēkas norobežot nav nepieciešams, tomēr no cirka ēkas fasādes jānoņem sabiedriskā transporta kontakttīkla enkuri, piektdien nolemts Kultūras ministrijas (KM) un Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) amatpersonu sanāksmē.

KM aicināja BVKB pārstāvjus sniegt informāciju, vai ir atklāti jauni apstākļi, kas saistās ar risku sabiedrībai, un vai ir nepieciešams veikt papildus drošības pasākumus. Saskaņā ar BVKB pārstāvju pausto jauni riski nav identificēti, līdz ar to KM un "Rīgas cirks" turpina jau uzsāktās darbības ēkas drošības pasākumu veikšanai, kuras paredzēts veikt gada pirmajā pusē.

Papildus sanāksmē tika apsvērta iespēja sabiedriskā transporta kontakttīkla enkuru noņemšanu veikt operatīvāk. Šo jautājumu risinās pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme", ar kuru "Rīgas cirks" noslēdzis līgumu.

Sanāksmē piedalījās BVKB Kontroles departamenta direktors Māris Demme un būvinženieris Oskars Caune, Rīgas domes (RD) izpilddirektors Juris Radzēvičs, RD Satiksmes departamenta pārstāve Rudīte Reveliņa un "Rīgas cirka" pārstāvji.

Jau vēstīts, ka KM apsver iespēju veikt tūlītēju kontakttīklu atvienošanu no cirka ēkas fasādes, kā arī veikt ietves daļas norobežošanu, līdz tiks nostiprināta fasāde. Vispirms tā vēlējās saņemt oficiālu informāciju no BVKB par aktuālo cirka ēkas situāciju.

BVKB direktors Pēteris Druķis ceturtdien apliecināja – gadījumā, ja kāds transportlīdzeklis aizķers trolejbusu vadus uz Merķeļa ielas, "Rīgas cirka" ēkas fasāde varētu nobrukt.

BVKB ir uzdevis cirka ēkas īpašniekiem (KM) veikt fasādes stiprināšanu un atslogošanu no satiksmes vadiem. "Fasāde ir atdalījusies no iekšējām sienām un faktiski stāv pati par sevi. Nepieciešams veikt nepieciešamos darbus, lai viņa neuzgāztos virsū gājējiem. Mēs to esam uzdevuši veikt līdz [šā gada] pirmā pusgada beigām," skaidroja Druķis.

Vaicāts, vai ir nepieciešams slēgt satiksmei Merķeļa ielu, Druķis informēja, ka tas ir jāizvērtē ēkas īpašniekam un pašvaldībai. "Gadījumā, ja "Rīgas satiksmes" [trolejbusu] vadus pārraus ceļamkrāns vai kāds cits transportlīdzeklis, fasāde tiks norauta uz ielas. Tāds fakts pastāv," sacīja BVKB direktors. Vienlaikus viņš atturējās no komentāriem, vai līdzīgs fasādes stāvoklis ēkai ir arī uz Alfrēda Kalniņa ielas pusi.

"Rīgas cirks" par fasādes stiprināšanu noslēdzis līgumu ar uzņēmumu "Būvkore". Pašlaik būvniekiem uzdots izstrādāt projektu ar risinājumiem fasādes nostiprināšanai. Plānots, ka projekts tiks pabeigts šā mēneša laikā. Tad būs zināmas arī būvniecības darbiem nepieciešamās izmaksas.

Tāpat "Rīgas cirks" marta sākumā noslēdzis līgumu ar pašvaldības uzņēmumu "Rīgas satiksme" par sabiedriskā transporta kontakttīkla enkuru noņemšanu no cirka ēkas fasādes. Tam "Rīgas cirks" atvēlēs līdz 50 000 eiro no līdzekļiem, kurus KM savai kapitālsabiedrībai pērn piešķīra steidzami veicamiem ēkas remontdarbiem. KM "Rīgas cirkam" bija atvēlējusi 71 000 eiro.

Minētā uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis iepriekš stāstīja, ka šobrīd sabiedriskā transporta kontakttīkla enkuru noņemšana no cirka ēkas fasādes ir tehniskā projekta izstrādes stadijā. Projekts paredz divu balstu izbūvi pretī cirkam, lai noņemtu trolejbusa vadus. Paredzēts, ka visi projekta izstrādes, saskaņošanas un izbūves darbi noslēgsies vasarā.

Vaicāts par iespējamiem pagaidu risinājumiem, Zaķis informēja, ka šobrīd "Rīgas satiksmei" nav indikāciju, ka to būtu nepieciešams darīt. "Viss [darbu process] ir saskaņots ar cirku un Kultūras ministriju. Īpašnieks neko nav licis darīt. Mums nav nekādas informācijas [par avārijas situāciju]. Ja tāda būs, tad mēs reaģēsim," sacīja Zaķis.

Vēstīts arī, ka pēc BVKB 10.februāra atzinuma drošības apsvērumu dēļ tika pārtraukta cirka ēkas ekspluatācija publiskiem pasākumiem. Pēc KM iniciatīvas "Rīgas cirks" ir izveidojis krīzes pārvarēšanas komisiju, lai kompleksi un operatīvi risinātu radušos situāciju. Komisijā strādā KM kultūrpolitikas, personāla, būvniecības un juridiskās jomas speciālisti, kā arī "Rīgas cirka" deleģētie pārstāvji.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!