Bijušais Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas pārvaldes vadītājs Tālis Kravalis Finanšu ministrijā (FM) apstrīdējis lēmumu par atbrīvošanu no amata, pastāstīja ministrijas Komunikācijas departamenta direktors Aleksis Jarockis.
Viņš sacīja, ka Kravaļa sūdzība, kurā viņš lūdz izvērtēt viņa atlaišanu, ministrijā saņemta 30.martā. Atbilstoši normatīvajiem aktiem sūdzība jāizvērtē un atbilde jāsniedz mēneša laikā, tomēr, ja būs nepieciešama vēl kāda papildu informācija, tad sūdzības izskatīšana var ilgt līdz četriem mēnešiem.
VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone marta sākumā paziņoja, ka atbrīvojusi Kravali no amata.
"Pret Kravaļa kungu mums bija vairākas disciplinārlietas. Vien ir beigusies bez pārkāpumiem, ir viena beigusies ar rājienu, bet vēl vienā komisija nav pieņēmusi lēmumu. Taču ņemot vērā, ka viņa amatam ir nepieciešama augstākā pielaide valsts noslēpumam. (..) Viņam februāra vidū šī pielaide beidzās. Un vakar [29.februārī] es esmu pieņēmusi lēmumu par viņa atbrīvošanu no amata," LNT raidījumā "900 sekundes" 1.martā teica VID vadītāja.
Tāpat ziņots, ka VID Finanšu policijas pārvaldē janvāra beigās tika sākts kriminālprocess pret Kravali.
Iepriekš pret Kravali VID ierosināja arī trīs disciplinārlietas, kuras martā gan tika izbeigtas. Viena no disciplinārlietām bija saistīta ar neizpaužamu ziņu izpaušanu. Kravalim bija noteikts pagaidu aizliegums atrasties darba vietā un veikt darba pienākumus, saglabājot mēnešalgu un sociālās garantijas, kā to nosaka Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums.
Iepriekš Latvijas Televīzijas "Panorāma" ziņoja, ka Kravalis varētu būt traucējis izmeklēt viņa māsas - Muitas pārvaldes darbinieces - lomu viltotu apģērbu kravas neaizturēšanā.
Kravali no amata atstādināja saistībā ar disciplinārlietu par Eiropas Savienības tranzīta regulas prasību neieviešanu.
Šobrīd Eiropas regulas prasības paredz, ka, lai saņemtu kravas tranzītam nepieciešamos pavaddokumentus, krava fiziski jāuzkrauj uz mašīnas, jānoplombē un tikai tad jāsāk dokumentu kārtošanu. Kaut šie nosacījumi jau 10 gadus attiecas arī uz muitas procedūrām Latvijā, te tas darīts pretēji – no sākuma kārtota dokumentācija un tikai tad uzkrauta attiecīgā krav