Kā pēc sarunām ar "EuroPark" pārstāvjiem žurnālistiem sacīja Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S), pašvaldība atbalsta privāto autostāvvietu darbību, taču uzsver, ka tām jābūt iekārtotām atbilstoši normatīviem. Ušakovs skaidroja, ka pašvaldība nav ieinteresēta ierobežot šo biznesu, jo tas nav rīdzinieku interesēs, tieši pretēji - pašvaldība apņēmusies ar godprātīgajiem stāvvietu īpašniekiem un operatoriem sadarboties, lai visas tās autostāvvietas, kuras būvvalde atzinusi par normatīviem neatbilstoši iekārtotām vai jau slēgusi, pēc iespējas ātrāk tiktu sakārtotas un atsāktu darbu.
Ušakovs uzsvēra, ka pašvaldība gatava meklēt individuālu risinājumu katram konkrētajam gadījumam, lai veicinātu privāto autostāvvietu likumīgu darbību.
"EuroPark" valdes loceklis Mārtiņš Meisītis pauda gatavību sadarboties un pēc iespējas ātrāk veicināt prettiesiski iekārtoto stāvvietu sakārtošanu. Pašlaik būvvalde ir slēgusi divas pretrunā normatīviem iekārtotās "EuroPark" autostāvvietas pilsētas centrā - Brīvības ielā 44 un Stabu ielā 24. Tiklīdz tās tiks sakārtotas, tās varēs atsākt savu darbību. Meisītis pastāstīja, ka "EuroPark" ar zemes īpašniekiem jāvienojas vēl vismaz par četru līdz piecu uzņēmuma autostāvvietu sakārtošanu atbilstoši normatīviem.
Viņš atzina, ka tas prasīs papildu finansiālos ieguldījumus, tomēr nevarēja nosaukt konkrētu summu, gan piebilstot, ka "viss ir saprāta robežās".
Rīgas pilsētas būvvaldes vadītājs Inguss Vircavs skaidroja, ka būvvalde ir gatava nākt pretī uzņēmējiem, sniedzot nepieciešamās konsultācijas, kā arī norādīja, ka korekti sagatavoti būvprojekti būvvaldē var tikt saskaņoti triju nedēļu laikā. Viņš aicināja uzņēmējus būt atsaucīgiem un sakārtot autostāvvietas, paužot gandarījumu, ka tik liels uzņēmums kā "EuroPark" paudis gatavību situāciju risināt.
Vienlaikus Vircavs uzsvēra, ka pretlikumīgo autostāvvietu īpašnieku informēšanu par to autostāvvietu iekārtojuma neatbilstību normatīviem būvvalde sākusi vismaz pirms gada. Viņš uzsvēra, ka to uzņēmēju autostāvvietas, kas ignorēs būvvaldes vēstules un neizrādīs nekādu pretimnākšanu, agri vai vēlu tiks slēgtas.
Vircavs arī skaidroja, ka pašreiz būvvalde nevar sniegt informāciju, cik kopumā pretlikumīgi iekārtotu autostāvvietu varētu būt visā pilsētā. Pašlaik tiek apzinātas autostāvvietas vēsturiskajā centrā, kur pretlikumīgi iekārtotu stāvvietu esot desmitiem.
Komentējot prasības, kas uzņēmējiem jāievēro, lai autostāvvieta būtu iekārtota atbilstoši normatīviem, Vircavs sacīja, ka būtiskākā ir - tai jābūt ar cieto segumu, kā arī jāievēro noteikti attālumi no dzīvojamo māju un bērnudārzu logiem. Tāpat jāpiedomā pie teritorijas labiekārtošanas - 7% teritorijas jāaizņem koku vai 10% - krūmu stādījumiem. Jānodrošina brīvāka teritorija pie iebraukšanas stāvvietā, noteikti attālumi starp katras mašīnas izvietošanas teritoriju. Savukārt, ja autostāvvieta paredzēta vairāk nekā 50 mašīnām, jānodrošina arī pieslēgums pie šķidrumu novadīšanas sistēmas. Ne mazāk svarīgs ir kopējais stāvvietas vizuālais izskats, īpaši - vēsturiskajā centrā, piebilda Vircavs.
Ušakovs uzsvēra, ka visas minētās prasības saistāmas ar pašu iedzīvotāju komfortu un drošību.
Būvvalde plāno pārbaudīt autostāvvietu teritorijas, lai sekotu to sakārtošanas tendencēm.
Kā ziņots, Rīgas pilsētas būvvalde kopš janvāra beigām sākusi slēgt automašīnu maksas stāvvietas, kas izvietotas pilsētas vēsturiskajā centrā vai tuvu tam. Būvvalde gan noliedz, ka ar pēkšņo cīņu pret privātajām stāvvietām atbalsta "Rīgas satiksmes" stāvvietu biznesu.
Būvvalde norādījusi, ka galvenie stāvvietu slēgšanas iemesli ir - šāds bizness nav saskaņots būvvaldē, automašīnas tiek liktas nelabiekārtotos pagalmos bez cietā seguma, tādējādi nodarot kaitējumu videi un radot nepievilcīgu skatu.
Viena no kompānijām, kuru ietekmējusi būvvaldes īstenotā stāvvietu slēgšana, ir uzņēmums "EuroPark". Uz nomātas zemes "EuroPark" Rīgā uztur 50 maksas stāvvietu.