Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pirmdien piedāvātais 62% pieaugums pedagogu algām ir mistika, pārliecināts alternatīvā modeļa autors Ikšķiles vidusskolas direktors Česlavs Batņa.
Vērtējot šodien prezentēto modeli, Batņa sacīja, ka ministrijas piedāvājums par finansējuma aprēķināšanas sastāvdaļām ir pozitīvi vērtējams, jo tajā iekļauta izglītības iestādes direktora rocība ar piemaksām pedagogiem, kā arī atbalsta personāls. Tomēr "viss pārējais, kas attiecas uz pedagogu atalgojumu, es laikam izteikšos skarbi, ir nepadarīts darbs".
Batņa skaidroja, ka patlaban pedagogs par 30 stundām saņemot 600 eiro, savukārt saskaņā ar jauno atalgojuma modeli viņš saņems 680 eiro. "Par kādiem 200 eiro mēs varam runāt, ja pieaugums ir 80 eiro?" jautāja Batņa.
"Mēs it kā butaforiski palielinām atalgojumu, bet vienlaikus samazinām pakalpojumus, par ko mēs maksājam," uzskata Batņa, kurš sola turpināt darbu pie saviem priekšlikumiem modeļa uzlabojumiem.
"62% pieaugums ir mistika. Mēs varam salīdzināt 21 stundu ar 30 stundām un pateikt, ka par 30 stundām maksā baigi vairāk. Bet, ja salīdzina 30 stundas ar 30 stundām, tad nekas diži vairāk nesanāk. Skolotāji būs pārpūlējušies, strādās dubultos darbos," skaidroja Batņa.
Batņa vienlaikus arī pauda neizpratni, kādēļ IZM atteikusies no idejas par pilnu darba nedēļu pedagogiem.
Kā ziņots, IZM iecerētā pedagogu algu reforma, kurai spēkā būtu jāstājas jau 1. septembrī, paredz palielināt skolēnu skaitu uz vienu skolotāju. IZM ir aprēķinājusi, ka, īstenojot atalgojuma reformu, zemākā pedagogu algas likme palielināsies par 62%, no 420 eiro kāpjot līdz 680 eiro.