Latvijas Evaņģēliski luteriskā baznīca (LELB) jūnijā plāno grozīt savu Satversmi un nostiprināt tajā sieviešu ordinācijas aizliegumu, piektdien vēsta Latvijas Televīzijas raidījuma ‘Kultūršoks”.
Oponenti šādu rīcību dēvē par sieviešu diskrimināciju un norāda uz bīstamām tendencēm LELB attīstībā.
Patlaban LELB Satversmes 133.pants nosaka, ka par mācītāju var kļūt ikviens, kurš ir aicināts un atbilstoši sagatavots. Grozījumi veikti 1988. gadā, bet sieviešu ordinācija Latvijā notika tikai dažus gadus. Kopš arhibīskapa amatā 1993.gadā stājies Jānis Vanags, sievietes par mācītājām neordinē. Tagad tapis ierosinājums, ka lūgt ordināciju par mācītāju var lūgt tikai vīriešu kārtai piederīgais, vēsta LTV.
Balsojums par sieviešu ordinācijas aizliegumu būs pārliecinošs, "par" to varētu nobalsot pat 75% sinodes dalībnieku, jo šajos vairāk nekā 20 Vanaga "valdīšanas" gados izaugusi viņam uzticīga mācītāju paaudze, vēsta LTV.
LELB Rīgas Lutera draudzes mācītājs Kaspars Simanovičs LTV sacīja, ka, viņaprāt, ir vairāk nekā absurdi vai ironiski, ka LELB viedoklis ir tāds - lai gan Pasaules luterāņu federācijā ir pieņemts lēmums, ka Svētie Raksti pieļauj sieviešu ordināciju, mēs [Latvijā] jau neļausimies šim balsojumam, jo vairākuma viedoklis mums nav saistošs. Bet tam pašam mēs ļaujamies šeit, jo tagad šo lēmumu noteiks vairākums".
Rudīte Losāne, cietumu kapelāne, LTV sacīja, ka sievietes var kalpot amatos baznīcā, bet viņas nesaņem tādu atalgojumu, kā mācītāji vīrieši. "Mēs jūtamies kā sievas, kas ir pieņemtas ģimenē, bet nav apprecētas," sacīja Losāne.
Savukārt Simanovičs akcentēja, ka Bībelē nav nevienas vietas, kura tiešā veidā atļautu vai aizliegtu sieviešu ordināciju, Bībele nav pret sieviešu ordināciju tiešā veidā, līdz ar to tas ir interpretācijas jautājums.
LELB Liepājas bīskaps Pāvils Brūvers sacīja, ka apustulis Pāvils raksta gan Timotejam gan Titam par to, kā izraugāmi bīskapi un presbiteri un tur teikts, ka viņam jābūt nevainojamam vienas sievas vīram.