Portāls "Delfi" piedāvā ielūkoties, kā Latvija nonāca līdz obligātam centralizētajam eksāmenam matemātikā.
Kā portālam "Delfi" pastāstīja Valsts izglītības satura centra (VISC) pārstāve Diāna Āboltiņa, matemātikas eksāmenu kārto arī profesionāli tehnisko skolu audzēkņi, un tā saturs veidots tā, lai matemātiskās prasmes varētu pārbaudīt dažādu skolu audzēkņi.
Obligātā eksāmena ieviešana notika divarpus mācību gadu garumā. Pirms tā ieviešanas bija izveidota darba grupa, kas izstrādāja eksāmena struktūru un pārbaudes darba paraugu. Pēc parauga izmēģināšanas skolās notika diskusijas ar matemātikas skolotājiem par nepieciešamajām korekcijām.
"Kļūstot par obligātu, matemātikas eksāmens nekļuva vienkāršāks vai sarežģītāks – tas kļuva citādāks, mainījās gan tā struktūra, gan saturs," skaidroja VISC pārstāve Āboltiņa. "Matemātikas eksāmens tiek veidots atbilstoši mācību priekšmeta standartam. Izglītojamo sasniegumi matemātikas eksāmenā lielā mērā ir atkarīgi no tā, kā skolotājs organizē mācīšanās procesu".
Jau ziņots, ka centralizētajā matemātikas eksāmenā 12. klases skolēniem šogad vidēji izdevies sasniegt tikai 36,2 procentu rezultātu.
Šogad matemātikas eksāmenā vidēji valstī uzrādītais rezultāts, salīdzinot ar 2014./2015. mācību gadu, kad vidēji bija 43,6 procentu rezultativitāte, krities par 7,4 procentpunktiem. Tieši matemātikas eksāmena rezultāts šogad, tāpat kā pērn, ir zemākais starp visiem eksāmeniem.
Eksperti un izglītības nozares pārstāvji portālam "Delfi" atzina, ka eksāmenu rezultātu vērtēšana nav jāsasteidz. Plašāki statistikas dati par to būs pieejami septembrī. Tikai izvērtējot tos, varēs izdarīt secinājumus, kas būtu jāuzlabo vai jāmaina gan mācību procesā skolās, gan gatavojot nākamā mācību gada centralizēto eksāmenu.
Vairāk par šī gada skolēnu veikumu un ekspertu ieteikumiem var lasīt šeit.