Foto: DELFI

Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca noraida SIA "Re&Re" izteikumus, ka daudzfunkcionālā operācijas bloka dzesēšanas iekārta ir salūzusi slimnīcas darbinieku vainas dēļ, sacīja slimnīcas pārstāve Inguna Potetinova.

Viņa skaidroja, ka dzesēšanas iekārtai joprojām darbojas garantijas līgums. Slimnīcas pārstāvji ar "Re&Re" pārstāvjiem ir tikušies vairākkārt, lai sarunu ceļā rastu vienošanos par radušos defektu novēršanu šī līguma ietvaros. Diemžēl problēmu saasina apstāklis, ka "Re&Re" šīs saistības nevēlas pildīt, publiski stāstot, ka "it kā slimnīcas vainas dēļ iekārta ir sabojāta", skaidroja Potetinova. Slimnīca noraida šādus apgalvojumus un uzskata, ka piegādātājam defektu novēršana ir jāveic atbilstoši garantijas līgumam.

Potetinova arī sacīja, ka slimnīca dara visu, lai tas tiktu veikts iespējami ātrākā laika periodā. Nākamnedēļ slimnīcā ieradīsies neatkarīgs eksperts no Polijas, ņemot vērā, ka Latvijā šādu ekspertu nav. Šis eksperts noteikts defektu un tā rašanās iemeslus un līdz ar to izšķirs, kurai pusei būtu jāuzņemas defekta novēršanas izmaksas, kas pašlaik ir galvenais strīda jautājums.

Kā vēstīts, "Re&Re" norāda, ka gaisa dzesēšanas iekārta Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas daudzfunkcionālajā operāciju blokā sabojāta, slimnīcas darbiniekiem to nepareizi ekspluatējot, skaidroja "Re&Re" pārstāve Iveta Stepanova.

Viņa informēja, ka objekta apskatē 10. maijā, kurā piedalījās gan iekārtu ražotāju, gan uzstādītāju, gan arī pašas slimnīcas pārstāvji, tika secināts un dokumentāli fiksēts, ka iekārtas ekspluatācija ir tikusi veikta pretēji saņemtajām instrukcijām. Piemēram, iekārtas sūkņi tikuši darbināti pie mīnus grādu temperatūras, kas izraisīja iekārtas bojājumus, siltuma atgūšanas sistēmā nav bijis spiediena. Iekārtas darbība uzsākta, neveicot pirmsdarbības pārbaudes, kuru veikšanas rezultātā tiktu savlaicīgi identificēti bojājumi un iekārta netiktu darbināta līdz šo bojājumu novēršanai, skaidro būvnieki.

Vēl viena iekārtas pārbaude notikusi 12. maijā, un tajā konstatēts, ka nav pieejams iekārtas apkalpošanas žurnāls, iekārtas displejs nedarbojas, ūdens klātbūtne freona sistēmā un citi bojājumi.

"Izvērtējot 10. un 12. maija pārbaudes, var secināt, ka neprasmīgas iekārtas un sistēmas lietošanas, darbināšanas bez pārbaudēm un bez reģistrētas apkalpošanas rezultātā ir radīti nopietni bojājumi iekārtai, kuras kopējās izmaksas ir vairāk nekā 100 000 eiro," uzsvēra Stepanova.

Pretēji RAKUS pārmetumiem, "Re&Re" nekavējoties bija gatavs palīdzēt risināt radušos situāciju, bet šie bojājumi nav radušies būvnieka darbības vai bezdarbības rezultātā, norādīja uzņēmuma pārstāve.

Jūnija sākumā "Re&Re" pārstāvji lūguši atkārtotu tikšanos ar RAKUS pārstāvjiem, kā arī pieaicinātiem ekspertiem, lai apsekotu iekārtu, tomēr šo tikšanos RAKUS atcēlusi.

Stepanova informēja, ka kopš 9. maija, kad ir saņemta pirmā informācija no RAKUS par iekārtas darbības traucējumiem, "Re&Re" speciālisti ir vairākkārt gan mutiski, gan rakstveidā informējuši RAKUS, ka nekavējoties ir jāveic iekārtas bojājumu novēršana, pretējā gadījumā tā var tikt sabojāta neatgriezeniski. Līdz šim "Re&Re" ierosinātā iekārtas apskate nav notikusi, nekādi remontdarbi netiek veikti, norādīja Stepanova.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!