Valsts vides dienesta vadītāja Inga Koļegova patlaban ir vienīgā pretendente uz Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektora amatu un citas kandidatūras izskatītas netiek, komentējot dienesta ģenerāldirektora pienākumu izpildītājas Daces Pelēkās ceturtdien pausto, ka apsvērtu iespēju ieņemt attiecīgo amatu, ja tiktu uzrunāta, sacīja finanšu ministres Danas Reiznieces-Ozolas padomnieks Arno Pjatkins.
Viņš norādīja, ka ministre atzinīgi vērtē Pelēkās profesionālās prasmes nodokļu jomā, taču patlaban viņas kandidatūru netiek apsvērta – oficiālā kandidāte joprojām ir Koļegova.
Pjatkins skaidroja, ka Pelēkā nepieteicās konkursā uz VID vadītāja amatu, savukārt, kad konkurss noslēdzās bez rezultātiem, finanšu ministre sāka meklēt potenciālus kandidātus valsts pārvaldē ārpus VID, lai iestādi vadītu cilvēks no malas ar svaigu redzējumu.
Jau ziņots, ka iepriekšējā VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone jūnija beigās atstāja amatu.
Uz VID ģenerāldirektora amatu tika izsludināts konkurss, kas noslēdzās bez rezultātiem. No četriem amata pretendentiem, kas tika virzīti konkursa otrajai kārtai, neviens netika atzīts par piemērotu, tāpēc tika nolemts VID jauno vadītāju meklēt valsts pārvaldē bez konkursa. Līdz šim uzrunātas vairākas amatpersonas, tostarp Valsts vides dienesta vadītāja Koļegova, Valsts kases pārvaldnieks Kaspars Āboliņš un Patērētāju tiesību aizsardzības centra vadītāja Baiba Vītoliņa, taču pēdējie divi atteicās pretendēt uz attiecīgo amatu.
Finanšu ministre pagājušajā nedēļā oficiāli izvirzīja Koļegovu VID vadītāja amatam, šonedēļ valdībā bija paredzēts viņu apstiprināt jaunajā amatā, taču visi partijas "Vienotība" ministri balsoja pret, tādēļ jautājums par nedēļu tika atlikts.
VID ir finanšu ministra padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas nodrošina nodokļu maksājumu un nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas teritorijā, kā arī iekasē nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus Eiropas Savienības budžetam, īsteno muitas politiku un kārto muitas lietas.