Itar -1023 (1)
Foto: Itar-Tass/Scanpix
Šogad centralizētajos eksāmenos kopumā augstākus rezultātus uzrādīja meitenes, liecina Valsts izglītības satura centra (VISC) informācija.

Astoņos no desmit eksāmeniem jaunietes uzrādīja augstāku vidējo rezultātu, savukārt zēni attiecīgi vidēji bijuši labāki divos - franču valodas un ķīmijas eksāmenos.

Lai gan dažos eksāmenos rezultāti atšķiras vien par procentpunkta desmitdaļām - piemēram, meitenēm angļu valodas eksāmenā vidējais sasniegtais rezultāts ir 61%, bet zēniem - 60,9%, atsevišķos eksāmenos vidējie rezultāti atšķiras pat par 12 procentpunktiem. Lielākā atšķirība fiksēta vidējos rādītājos latviešu valodas centralizētajā eksāmenā, kur vidējais meiteņu rezultāts ir 57,5%, bet zēnu - 45%.

Arī vācu valodas eksāmenā vidējo rezultātu starpība par labu meitenēm ir gandrīz 12 procentpunkti.

Vairāk nekā četru procentpunktu starpība fiksēta arī vēstures un fizikas eksāmenos, savukārt līdz četriem procentpunktiem rezultāts meitenēm bijis augstāks bioloģijas, krievu valodas un matemātikas eksāmenā.

Savukārt zēni vidēji labākus rezultātus sasniedza franču valodas un ķīmijas eksāmenos. Franču valodas eksāmenā zēnu vidējais rezultāts valstī bija par 12 procentpunktiem augstāks nekā meitenēm, savukārt ķīmijas eksāmenā - par 3,6 procentpunktiem.

Kā ziņots, centralizētajā eksāmenā matemātikā 12. klases skolēniem šogad vidēji izdevies sasniegt tikai 36,2% rezultātu, liecina Valsts izglītības satura centra apkopotā informācija.

Šogad centralizēto eksāmenu sesijā skolēnu sniegums uzlabojies angļu valodas un latviešu valodas eksāmenā. Nedaudz zemāki rezultāti ir eksāmenā ķīmijā un krievu valodā (svešvalodā), bet krietni zemāki - Latvijas un pasaules vēsturē, kā arī matemātikā.

Šogad matemātikas eksāmenā vidēji valstī uzrādītais rezultāts, salīdzinot ar 2014./2015. mācību gadu, kad vidēji uzrādīts 43,6% rezultāts, krities par 7,4%. Matemātikas eksāmenā šogad, tāpat kā pērn, uzrādīts zemākais rezultāts visu eksāmenu vidū.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!