Partija "Vienotība" lūgs Ministru prezidentu Māri Kučinski (ZZS) skaidrot situāciju ar projekta "Rail Baltica" ieviešanu, informēja politiskā spēka pārstāvji.
"Vienotība" aicina premjeru un satiksmes ministru Uldi Auguli (ZZS) aktīvi pievērsties šī jautājuma risināšanai, lai projektam paredzētā finansējuma turpmāka saņemšana netiktu apdraudēta.
"Vienotības" paziņojumā plašsaziņas līdzekļiem pausts, ka "Rail Baltica" projekta nākotne ir Baltijas valstu vadītāju rokās, "tādēļ sagaidām, ka kompromisu un kopīgas valodas meklējumos premjers spēs aktīvi un pārliecinoši pārstāvēt savas valsts intereses".
Partija uzsver, ka šis ir stratēģiski, politiski un ekonomiski ļoti nozīmīgs projekts visām trim Baltijas valstīm, kas iekļauj gan ekonomiskos stimulus tranzīta nozares, infrastruktūras un uzņēmējdarbības attīstībai reģionā, gan sniegs iespēju Latvijas un pārējo Baltijas valstu iedzīvotājiem ātri nokļūt citās Eiropas Savienības valstīs.
Šodien pēc koalīcijas partiju sanāksmes "Vienotības" priekšsēdētājs Edvards Smiltēns žurnālistiem sacīja, ka premjers detalizēti izskaidroja situāciju un solīja, ka būs būtiski lēmumi jau tuvāko dienu vai nedēļu laikā saistībā ar "Rail Baltica" projektu.
Kā ziņots, ja Baltijas valstis arī turpmāk nespēs atrast kopīgu valodu jautājumā par Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projektu, tās var zaudēt šim projektam piešķirtos līdzekļus, brīdinājis Eiropas Parlamenta Transporta un tūrisma komitejas priekšsēdētājs Mihaels Krāmers.
Intervijā portālam "15min.lt" viņš paudis neizpratni par Lietuvas nostāju un vēlmi darbu konkursus izsludināt atsevišķi, nevis ar Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" starpniecību.
Pēc Krāmera teiktā, vienoties par projekta īstenošanu izdosies tad, kad tam piekritīs Lietuva. "Baltijas valstīm ir jāstrādā kopā. Ir vajadzīgs galīgais lēmums, kura joprojām nav. Zinu, ka trūkst politiskā lēmuma, kas jāpieņem Lietuvas Satiksmes ministrijai," viņš sacījis.
Eiropas Komisijas pārstāve, Ziemeļjūras–Baltijas koridora projekta koordinatore Katrīna Trautmane jau jūnijā aicināja Baltijas valstis vienoties par "RB Rail" pārvaldību. Vēl pirms tam viņa jau brīdināja, ka valstis var palikt bez atbalsta līdzekļiem, ja nespēs atrast kopīgu valodu.