Laikraksts atzīmē, ka "pagaidām nevar pārliecinoši apgalvot, ka tā nenotiks" un atgādina, ka pagājušā gadsimta 60. gados Lielos kapus spiestā kārtā sadalīja divās daļās, izbūvējot Senču ielu.
"Ja tramvaja līnijas izbūvei būtu vajadzīgi pieci vai desmit, vai vairāk vēsturiskās kapsētas metru, tad gluži tukšā vietā tas nenotiktu, – nevarētu izvairīties no kapeņu un kapavietu, lai arī dažu, nojaukšanas, nolīdzināšanas, pārcelšanas vai kā citādi ētiskā un cienījamā veidā pārbīdīšanas uz citu vietu", raksta "Neatkarīgā".
Laikraksts citē Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) sniegto skaidrojumu, kurā inspekcija apliecina, ka ir saņēmusi Rīgas pašvaldības lūgumu sniegt viedokli par turpmāko rīcību ar būvēm – kapliču, apbedījuma vietu ar dekoratīvo iežogojumu un apbedījuma vietu ar kapa pieminekli Rīgā, Klusā ielā 2, saistībā ar iespējamu tramvaja līnijas izbūvi Skanstes ielas apkaimes savienošanai ar Rīgas centru.
VKPAI norādījusi, ka šīs būves atrodas valsts aizsargājamā kultūras pieminekļa Lielie kapi teritorijā, kā arī šo teritoriju aizsargā UNESCO Pasaules kultūras un dabas mantojuma vietas statuss. VKPAI paudusi uzskatu, ka Lielo kapu pārdalīšana divās daļās ar Senču ielu, iznīcinot lielu daļu Jēkaba draudzes nodalījumā esošo apbedījumu un mākslīgi nošķirot Jēkaba draudzes un Pokrova nodalījumu no pārējās kapu teritorijas, ir bijusi pilsētbūvnieciska kļūda.
Inspekcija neatbalsta Lielo kapu būvju nojaukšanu vai apbedījumu pārvietošanu.
VKPAI ierosinājusi, ka jauno tramvaja līniju varētu izbūvēt, neskarot Lielo kapu teritoriju, bet iekļaujoties jau izbūvētās Senču ielas gabarītos, raksta "Neatkarīgā".
"Rīgas satiksmes" Klientu apkalpošanas un komunikācijas daļas vadītājs Viktors Zaķis laikrakstam atzīmējis, ka "precīzu tramvaja līnijas novietojumu zināsim tikai, izstrādājot tehnisko projektu, bet tā izstrāde tiks uzsākta tikai pēc Kohēzijas fonda projekta Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstība akceptēšanas".