Saistībā ar Valsts policijas automašīnu iepirkumu, kurā, iespējams, piegādātas nederīgas automašīnas, iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (V) un policijas priekšnieks Ints Ķuzis vienojušies informāciju par konkrētām automašīnām pieprasīt no piegādāto automašīnu ražotāja, kā arī pārbaudīt iepirkuma procedūru Valsts policijā, lai noskaidrotu, vai kļūda nav radusies pašā iepirkumā.
Kā portālam "Delfi" pēc abu amatpersonu tikšanās pastāstīja ministra padomniece sabiedrisko attiecību jautājumos Daiga Holma, Kozlovskis ar Ķuzi runājuši, ka esošajā situācijā, kad pastāv bažas par piegādāto policijas automašīnu neatbilstību, nepieciešams veikt pārbaudes divos virzienos. Proti, valsts policija jau vērsusies pie piegādāto automašīnu ražotāja, lūdzot pēc šasiju numuriem pārbaudīt, vai konkrētās automašīnās ir aprīkotas ar jaunās paaudzes motoru "EURO 6". Viņa skaidroja, ka iepriekš automašīnu piegādātājs policijai sniedzis vispārīgu apliecinājumu, ka visas automašīnas aprīkotas ar "EURO 6" motoru, taču, reģistrējot automašīnas CSDD, atklājies, ka tām ir "EURO 5" motors. Automašīnas CSDD tikušas reģistrētas vien septembrī, kad arī atklājusies neatbilstība iepriekš iesniegtajai dokumentācijai.
Gadījumā, ja tiks konstatēts, ka iepriekš sniegta nepatiesa informācija par piegādāto automašīnu specifikāciju, tad tiks sākts kriminālprocess.
Tāpat abas amatpersonas vienojušās, ka nepieciešams veikt pārbaudi, skaidrojot, vai Valsts policijas izsludinātais publiskā iepirkuma konkurss ir noticis pēc iepirkumā noteiktajām prasībām, un tajā nav pieļautas kādas kļūdas.
Svētdien raidījums "Nekā Personīga" vēstīja, ka Valsts policijas konkursā uzvarējusī pilnsabiedrība "A26" nodevusi līgumam neatbilstošas mašīnas un pastāv aizdomas, ka uzņēmējs krāpies un policiju maldinājis ar viltotiem dokumentiem. Raidījums norādīja, ka "šmaukšanos" policija varējusi atklāt krietni laicīgāk, ja nebūtu bijusi tik pielaidīga pret konkrēto komersantu.
Policija tika pie 755 jauniem transportlīdzekļiem un par nomu turpmākos piecus gadus maksās 22 miljonus eiro. Jaunus spēkratus aizturēto pārvietošanai vajadzēja arī Speciālo uzdevumu bataljonam. Policija prasīja furgonus ar jaunās paaudzes motoru "EURO 6", bet 17 "Citroen Jumpy" automašīnas Latvijā nonākušas gada vidū un tās aprīkotas ar "EURO 5" motoru.
Auto ar samazinātu izmešu daudzumu prasa Eiropas komisijas regulas par vides saudzēšanu.