Latviešu ģimenes ieplānotais ceļojums Spānijā neizvērtās kā iecerēts, jo Barselonas lidostā "Swedbank" kredītkarte nedeva iespēju norēķināties par iepriekš rezervēto auto. "Swedbank" pārmetumus noraida, skaidrojot, ka izšķirošā loma darījumā ir pakalpojuma tirgotājam.
"Plānojot savu atvaļinājumu ar ģimeni pavadīt Spānijā, es jau 1. jūlijā īrei rezervēju mašīnu Barselonas lidostā, par ko samaksāju 252,61 eiro. Bijām iecerējuši ar auto doties uz Barselonas piekrasti un tur atpūsties," stāsta ceļotājs, piebilstot, ka par mašīnas īri bija plānojis norēķināties ar savu "Swedbank" kredītkarti. Tai ir magnētiskā lente un čips. Turklāt reklāmā "Swedbank" apgalvo, ka karte būs atbalsts ceļojumos un ka ar to varēs noīrēt mašīnu, kā arī rezervēt viesnīcu.
"Barselonā ieradāmies vēlā vakarā, man ir divi mazgadīgi bērni. Devāmies uz mašīnu īres kompānijas "Firefly" filiāli lidostā, lai varētu paņemt iepriekš rezervēto automašīnu," raksta ceļotājs. Viņam bija jāveic pēdējās formalitātes, proti, jārezervē aizdevuma summa 1200 eiro kā garantijas nauda mašīnas lietošanas laikā. Taču, kad summu uzņēmums mēģināja rezervēt, izmantojot vīrieša kartes magnētisko lenti, banka operāciju atteica. Darbinieki to pašu mēģināja izdarīt atkārtoti, taču nesekmīgi.
Bankas klientu apkalpošanas daļā vīrietim ieteica izmantot tādu termināli, kur nolasa čipu un PIN kodu. Diemžēl tāda termināļa uzņēmumam neesot bijis. ""Firefly" ir viena no lielākajām mašīnu īres kompānijām pasaulē. Uzņēmums pat piezvanīja "MasterCard" dienestam, redzot absurdo situāciju. Tur skaidroja, ka noteikumu karšu lietošanai nosaka banka," stāsta ceļotājs, kuram ceļojumu vēl vairāk sagandēja tas, ka par nenotikušo darījumu mašīnu īres kompānija no viņa ieturēja daļu iepriekš iemaksātās summas – 150 eiro.
Tikmēr "Swedbank" pārstāve Kristīne Jakubovska norāda, ka vīrieša aprakstītajā situācijā veids, kādā notiek darījums, ir tirgotāja atbildība. "Darījumi ar magnētisko kartes daļu ir iespējami. Taču, ja tirgotājs bankai sūta nekorektus darījuma datus, transakcija nevar notikt un banka saņem informāciju par kļūdu tirgotāju pusē," informē Jakubovska. Viņa aicina par šādiem gadījumiem informēt banku, lai tā varētu sazināties ar tirgotāju un norādīt tālāk veicamās darbības un datu labošanu.