Jau vēstīts, ka Upītis iepriekš aģentūrai LETA teica, ka tramvaja līnijas izbūve Lielo kapu teritorijā būtu pieņemama, cieņpilni pārapbedot cilvēku pīšļus, kas atrodas šajos kapos. Upītis norādīja, ka jau tagad "staigāšana un dejošana pār kapu kopiņām notiek katru dienu". Viņš skaidroja, ka arī, piemēram, zem Doma laukuma ir cilvēku pīšļi, tomēr tas netraucējot rīkot gadatirgus un koncertus.
"Protams, baznīca neatbalsta vardarbīgu kapu izpostīšanu," aģentūrai LETA sacīja Upītis, tomēr viņš norādīja, ka gadījumā, ja mirušo pīšļi tiks pārapbedīti, šim procesam izrādot attiecīgu cieņu, tad arī tramvaja līnijas izbūve nebūtu vērtējama kā ļaunums.
Upītis portālam "Delfi" sacīja, ka Skanstes tramvaja līnijas izveides projektu neīsteno LELB, bet ja būs tāda nepieciešamība, tad, kā tas pienākas gadījumos ar mirušu cilvēku apbedīšanu, baznīca pildīs savu pienākumu. Parasti šādos gadījumos pārapbedīšanu veicot darbu veicēji, pieaicinot mācītāju, paskaidroja Upītis.
Vaicāts, vai LELB kā zemes īpašniekam ir zināmi kapa vietās dusošie, Upītis atzina, ka baznīcai esot kapa vietu plāni, taču jautājums esot par to, cik tie esot pilnīgi.
Latvijas Televīzija (LTV) iepriekš vēstīja par LELB un Rīgas pašvaldības domstarpībām saistībā ar Lielo kapu apsaimniekošanu. Baznīca uzskatot – tai kapu teritorija nav jākopj, jo īpašumā ir tikai zeme, turklāt kapi pārveidoti par memoriālo parku, kuru kopt esot pašvaldības pienākums. Kapliču un apbedījumu kopšana esot tuvinieku pienākums. Savukārt Rīgas pašvaldība atzīmējusi, ka tā nekops šo teritoriju, jo nav tās īpašniece.
Skanstes tramvaja līnijas projekta īstenotāja "Rīgas satiksmes" preses pārstāvis Viktors Zaķis portālam "Delfi" atkārtoti uzsvēra, ka šobrīd izstrādātās maršruta skices paredz, ka tramvaja līnija ies pa jau esošo Senču ielu. Konkrēts un precīzs tehniskais projekts tiks izstrādāts tikai pēc tam, kad Kohēzijas fonds piešķirs finanses šī projekta realizācijai.
"Taču vēlreiz jāuzsver, ka tehnisko projektu plānots izstrādāt tā, lai netiktu skarti apbedījumi," atzīmēja Zaķis.
Jau vēstīts, ka tad, ja tramvaja līnija tiešām dabā ies Senču ielas sarkanās līnijas robežās, tad Lielo kapu teritorijā nāksies nojaukt vienu kapliču un likvidēt divas senas kapu kopiņas, no kurām vienai vēl ir saglabājies nožogojums, un uz tās nesen nolikti svaigi ziedi. Cietīs arī seni granīta ceļa stabi, kas ierakti gar kapu malu. Nāksies nocirst arī vairākus kokus.
Rīgas dome iepriekš norādīja, ka jaunā tramvaja līnija ies Senču ielas sarkanās līnijas robežās. Kā liecina pašvaldības Pilsētas attīstības departamenta interneta mājaslapā publicētā Rīgas sarkano līniju karte, Senču ielā sarkanā līnija ir 32,98 metrus plata. Sarkano līniju mēra no ielas vidus ass, tādējādi uz katru pusi tā stiepjas 16,49 metrus tālu. No tā ap 7,50 metriem aizņem ielas braucamā daļa (divas joslas). Vēl nepilnu divu metru platumā ir ietve, bet atlikusī sarkanās līnijas teritorija iestiepjas kapos.
Rīgas domes deputāti 11. oktobrī ārkārtas sēdē ar 34 balsīm "par" un 15 "pret" atbalstīja Skanstes tramvaja līnijas projektēšanas sākšanu.
Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) tobrīd klātesošajiem deputātiem norādīja, ka tieši Skanstes rajons pašlaik attīstās visstraujāk un tieši tur būs jaunais pilsētas centrs, kur jau tagad ir jaunie banku biroji, kā arī top dažādas vīzijas par kultūras telpu. Viņš sacīja, ka šī līnija ļaus iedzīvotājiem mazāk izmantot privāto transportu.
"Šis ir labākais risinājums. Ja mēs redzam, ka šo projektu varam īstenot ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu, šo iespēju nedrīkst laist garām," sacīja Ušakovs.
Savukārt vairāki Eiropas Parlamenta (EP) deputāti no Latvijas vēstulē Latvijas augstākajām amatpersonām iebilst pret jaunas tramvaja līnijas būvniecības ieceri Rīgā, jo tā skar Lielo kapu teritoriju un atsevišķus apbedījumus, un aicina apturēt Skanstes tramvaja projektu, līdz netiks pieņemti juridiski saistoši lēmumi, ka būvniecības laikā netiks skarta Lielo kapu teritorija, tostarp neviens no apbedījumiem.