LDz prezidents Edvīns Bērziņš skaidroja, ka šā gada laikā apzinātas visas gājēju pārejas Latvijā, lai izvērtētu, kurās nepieciešams uzlabot drošību.
"Tuvāko mēnešu laikā izvērtēsim, vai Siguldā izmantotais risinājums ir efektīvs, kā arī turpināsim darbu pie drošības risinājumu uzlabošanas citviet Latvijā," viņš klāsta, piebilstot, ka viens risinājums gan nederēs visām pārejām.
Līdz ar luksoforu plānots uzlabot gājēju drošību dzelzceļa pārejas tuvumā. "Pielietojot līdzīgu risinājumu kā regulētu ielu vai ceļu krustojumu gadījumā, pieļaujams, ka gājējiem tas būs ierastāks un tāpēc arī efektīvāks risinājums drošības uzlabošanai," skaidro LDz.
Siguldas novada domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics atzīst, ka šāda, ar papildu luksoforu izveidota gājēju pāreja, Siguldā ir sen gaidīta un īpaši svarīga tā būs bērniem.
LDz, SKDS un Latvijas Universitātes profesora Ivara Austera veiktajā pētījumā noskaidrots, ka lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju (80%) vismaz reizi mēnesī šķērso dzelzceļu, un piektdaļa no tiem dzelzceļa tuvumā riskē ar savu dzīvību. No aptaujātajiem daudzi atzīst, ka mēdz šķērsot dzelzceļu, kad ir slēgta pārbrauktuve (23%), tikpat daudzi to dara neatļautās vietās, 19% šķērso sliežu ceļu pie neregulētās pārbrauktuves, kad tuvojas vilciens, bet 16%, šķērsojot dzelzceļu, runā pa telefonu.
"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDZ CARGO", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDZ Loģistika".