Krišjāņa Barona ielas remontdarbu būvuzraugs savus pienākumus nav varējis veikt, jo strādā pilnas slodzes darbu Salaspils novada domē, ziņo raidījums "Nekā Personīga".
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) šonedēļ sāktā izmeklēšana par Krišjāņa Barona ielas rekonstrukciju, iespējams, saistīta ar seguma maiņas būvuzraudzību, liecina raidījuma rīcībā esošā informācija.
Rīgas domes Satiksmes departamenta izraudzītais būvuzraugs SIA "Bild" par tiešo Barona ielas remontdarbu uzraugu izvēlējās Andreju Kiseļevu-Podgorniju. "Nekā Personīga" noskaidrojis, ka viņš no rīta līdz vakaram strādā Salaspils novada domē, tāpēc Barona ielas remontdarbu uzraudzība nemaz nav varējusi notikt.
Kiseļevs-Podgornijs raidījumam stāsta, ka būvdarbus pēc sava darbalaika beigām apsekojis pāris reizes nedēļā. Savu vizīšu laikā viņš ne ar vienu nav runājis, tāpēc nav liecinieku, ka viņš Barona ielu patiešām apmeklējis.
Raidījuma aptaujātie eksperti norāda, ka ierodoties pēc pulksten 18, būvuzraudzību tāda apjoma darbiem kā Krišjāņa Barona ielas rekonstrukcija nav iespējams veikt.
KNAB izmeklētāju ieskatā Kiseļevs-Podgornijs uz objektu vispār nav braucis un neko nav uzraudzījis, liecina "Nekā personīga" rīcībā esošā informācija.
Kiseļevs-Podgornijs ar savu paziņu Rīgas pašvaldības amatpersonu Uģi Brožu esot vienojies, ka dokumenti tiks sakārtoti. Tikai tad, kad internetā sākušas parādīties video un foto liecības par to, kā notiek Barona ielas rekonstrukcija, Kiseļevs-Podgornijs uz savu būvobjektu sācis braukt biežāk. Tad arī sarakstīti darbu pieņemšanas akti ar atpakaļejošu datumu, kur KNAB saredz dokumentu viltošanu.
Vēstīts, ka oktobrī KNAB sāka kriminālprocesu par dienesta viltojumu saistībā ar Rīgas domes iepirkumu par Krišjāņa Barona ielas seguma atjaunošanu. Pēc KNAB Sekretariāta vadītājas Māras Priedītes teiktā kriminālprocess sākts par, iespējams, veiktiem noziedzīgiem nodarījumiem valsts institūciju dienestā, kas saistīti ar dokumentu viltošanu būvdarbu procesā Barona ielas seguma atjaunošanas gaitā.
Ziņots, ka KNAB darbinieki šovasar Brožu aizturēja aizdomās par kukuļņemšanu satiksmes departamenta organizētajos būvdarbos un noteica viņam aizliegumu strādāt departamentā. Taču uzņēmums "Rīgas satiksme" ar viņu noslēdza uzņēmuma līgumu par konsultācijām, kas saistītas ar būvniecības projektiem "Rīgas satiksmē".
Iepriekš vēstīts, ka pēc KNAB izmeklētāju domām, Broža joprojām ir patiesā labuma guvējs uzņēmumā "Bild", kuru viņš pats kā Rīgas domes amatpersona izvēlējās Barona ielas rekonstrukcijas uzraudzībai.
Jau vēstīts, ka Barona ielas rekonstrukcija sākās 2015. gada septembrī. RD Satiksmes departaments to nosauca par "vienu no pēdējo gadu lielākajiem projektiem ielu infrastruktūras uzlabošanā".
2015. gada būvsezonā īstenots pirmais etaps - atjaunots segums visā ielas garumā no Aspazijas bulvāra līdz Brīvības ielai. Brauktuves segums atjaunots, pilnībā to nobruģējot, arī tajā ielas posmā, kur bija ir asfaltbetona segums.
Kopējās Krišjāņa Barona ielas seguma atjaunošanas izmaksas 2015. gadā bija 2,6 miljoni eiro.
Pēc seguma atjaunošanas šogad turpināts projekta nākamais etaps – ietvju atjaunošana. Savukārt pēdējā atjaunošanas etapā Krišjāņa Barona iela tiks labiekārtota. Tostarp uz ietvēm un skvēros tiks uzstādīti puķupodi, soliņi atpūtai un labiekārtoti līdz šim pamestie vai neapkoptie laukumi.