Rīgas domes pozīcija ir tāda, ka jānodrošina tas, lai jaunbūvējamā tramvaja līnija iet Senču ielas robežās. "Un te mēs nerunājam par sarkanajām līnijām," ceturtdien Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" sacīja Rīgas mērs Nils Ušakovs (S).
Projektētājiem dots uzdevums, lai tramvajs ietu tikai pa Senču ielu. Kas attiecas uz gājējiem vai riteņbraucējiem, tad varbūt Senču iela tiks paplašināta par metru. Tagad tiks veikta skenēšana, lai noteiktu, vai konkrētajās vietās ir apbedījumi, jo baznīcas pārstāvji iepriekš teikuši, ka daudzās vietās, kur apbedījumi bijuši, tagad to vairs nav – tagad tā ir zaļā zona.
Tramvaja līnija atradīsies tikai ielas daļā, visa pārējā infrastruktūra nedrīkst skart nevienu apbedījumu – tāds ir uzstādījums, kas būs jāievēro projektētājiem. Projektētājs tiks izvēlēts konkursa rezultātā un viņam pašvaldības doto uzdevumu robežās būs jāīsteno šis projekts. "Skanstes tramvaja līnija ies gar kapiem," uzsvēra Rīgas mērs.
Skaidrojot, kāpēc finansējums tiek lūgts tieši tramvajam uz Skansti, Ušakovs sacīja, ka šai apkaimei finansējums ir pieteikts, ņemot vērā tās prasības, ko noteikusi Eiropas Komisija, proti, ka finansējums tiek prioritāri attīstāmo teritoriju sarakstā iekļautajām teritorijām. Tāpat ir vēl citi kritēriji, piemēram, sasaiste ar tādiem lielajiem projektiem kā jaunā koncertzāle, ko paredzēts būvēt tieši Skanstes rajonā.
"Diemžēl Rumbulā nekas nenotiek," sacīja Rīgas mērs, piebilstot, ka lielākais "Saskaņas" vēlētāju īpatsvars dzīvo Purvciemā, un, ja būtu iespējams izvēlēties, tad tas būtu Purvciems, uz kuru ietu jaunā tramvaja līnija.
Viņš arī skaidroja, ka Skanstes tramvaja līnijas izveide paredz izveidot vēl trīs jaunus maršrutus. Tāpat plānots iegādāties vēl 12 jaunus zemās grīdas tramvajus.
Nākamgad paredzēts arī izsludināt ideju konkursu par to, kā tālāk attīstīt Lielos kapus, atzīmēja Ušakovs, piebilstot, ka sarunas par īpašumu apmaiņu ar Latvijas Evaņģēliski luterisko baznīcu ir nonākušas finiša taisnē. Pēc tam arī tikšot izsludināts iepriekšminētais konkurss.
Tikmēr organizācija "Lielo kapu draugi" paziņojumā medijiem norādījusi, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CLFA) ir atbildējusi uz Latvijas Zaļās kustības, Vides aizsardzības kluba un Lielo kapu draugu aktīvistu vēstuli, kas tika izsūtīta 27.oktobrī. Tajā, starp citām prasībām, tika aicināts publiskot Skanstes tramvaja, kas tiek saukts par "Kapu tamvaju", projekta pieteikumu, ko dome iesniedza CFLA izskatīšanai 17.oktobrī.
Pēc CFLA sniegtās informācijas šajā vēstulē, dome esot iebildusi arī pret daļēju projekta publiskošanu, šobrīd visu tā saturu pasludinot par komercinformāciju.
CFLA šajā vēstulē arī atsauca iepriekš pausto apņemšanos publiskot projekta pieteikumu, kad tika teikts: ""Sabiedrības informēšanas nolūkos, lai novērstu pārpratumus un šaubas par ES fondu projektu būtību, esam lūguši "Rīgas satiksmi" šo iesniegto projektu publiskot. Gadījumā, ja "Rīgas satiksme" tomēr to nepubliskos, CFLA ir lūgusi precīzi norādīt projekta informāciju vai datus, kurus uzņēmums klasificē kā komercnoslēpumu un kuri, ja ir atbilstošs pamatojums, nav publiskojami. Pēc šīs informācijas saņemšanas CFLA publiskos iesniegto projektu."
"Vēršam sabiedrības uzmanību, ka tādējādi šis projekts, kura reputācija šobrīd ir visai apšaubāma un, kas izsauc lielu sabiedrības interesi, ir pilnībā noslepenots," teikts organizācijas paziņojumā.
Projekta pieteikums tika pieprasīts, lai uz dokumentu pamata pārbaudītu domes priekšsēdētāja un struktūru sniegto savstarpēji izslēdzošo informāciju, piemēram, Ušakova publiskos apgalvojumus, ka tramvajs būs ielas robežās. Vienlaicīgi dome izplata projekta šķērsgriezuma uzmērījumus Senču ielai, kur ir ne mazāki par 33 metriem, proti, par 13 metriem pārsniedzot ielas robežas.
Turklāt 46 zemes īpašnieki ir saņēmuši atsavināšanas paziņojumus par teritorijām, kuras skartu ielas paplašinājums. Sarkanās līnijas, uz kurām plaši atsaucas dome, patiesībā atrodas nevis ielas robežās, bet dziļāk kapu teritorijā, norāda organizācija.
Šāda situācija rada bažas par patieso projekta saturu un sabiedrības maldināšanu, teikts paziņojumā presei.