Latvijas piecpadsmitgadnieku zināšanas un prasmes matemātikā un dabaszinībās ir vērtējamas vidējā Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) valstu līmenī, bet lasīšanā tik labi nesokas, un Latvijas skolēnu rezultāti ir zem vidējā OECD līmeņa, minēts "Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas (PISA) 2015" veiktajā pētījumā.
Kopumā PISA pētījumā augstākos rezultātus sasniegušas Singapūra, Japāna, Igaunija un Somija, bet Latvija 72 valstu vidū atrodama aptuveni vidusdaļā, nedaudz virs Lietuvas.
Otrdien Latvijas Universitātē (LU), komentējot PISA rezultātus, izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (V) uzsvēra, ka Latvijai pētījumā konstatēta neliela rezultātu izkliedētība skolēnu zināšanās un prasmēs, kas nozīmē, ka gan sliktāko, gan izcilāko skolēnu skaits Latvijas izglītības sistēmā vērtējams kā neliels. Viņš norādīja, ka, ja vēlamies labākus rezultātus, tad jāpalielina izcilāko skolēnu skaits.
OECD PISA ir ietekmīgākais starptautiski salīdzinošais pētījums, kas novērtē 15 gadus vecu skolēnu prasmes un zināšanas matemātikā, lasīšanā un dabaszinātnēs, un salīdzina tās starp valstīm.
Pētījumā, kurš norisinājās pērn, piedalījās 72 valstis, ieskaitot Latviju, kas pētījumā piedalās kopš 1998. gada.