Jānis pa šādu ceļu ik dienu dodas uz darbu. Aculiecinieks ironiski norāda, ka saprot – visā valstī autoceļi ir sabrukuši. Vienlaikus viņš pauž nosodījumu, ka valdībai par to ir nospļauties.
"Arī mēs, laukos dzīvojošie, maksājam ceļa nodokli un vēlamies, lai naudu izlietotu tai paredzētajā lietā," uzskata Jānis.
Fotogrāfijas uzņemtas pirmdien, 12. decembrī.
Fotogrāfijās redzamo ceļu V1037 VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" raksturo kā tādu, kuram nodilusi ceļa sega un tā nestspēja tagad līdzinās nullei.
"Gada sākumā "Latvijas autoceļu uzturētāja" Bauskas nodaļa lēma, ka pieejamā finansējuma iespēju robežās pamazām uzsāks konkrētā ceļa sakārtošanu. Maijā sākti darbi. Pavisam šogad autoceļam veikti ikdienas uzturēšanas un remonta darbi teju 40 tūkstošu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa," informē "Latvijas autoceļu uzturētāja" pārstāvis Miks Lūsis, piebilstot, ka Bauskas nodaļas darbinieki vairākkārtīgi līdzinājuši ceļa segu, kad laika apstākļi to ļāvuši. Piemēram, aprīlī un jūnijā ceļam veikts iesēdumu un bedru remonts 116,9 kubikmetru apjomā.
Uzņēmumā arī pauž, ka pašreizējos laikapstākļos problēmas ir ne tikai uz ceļa Daliņi-Strēlnieks, bet arī citviet Latvijā.
Kopumā uzņēmums uztur autoceļus vairāk nekā 20 tūkstošu kilometru garumā, no kuriem grants seguma ceļi ir vairāk nekā puse, skaidro Lūsis. Tostarp 40% no visiem grants ceļiem ir sliktā vai pat avārijas stāvoklī.
"Ilgstoši nepietiekama finansējuma dēļ uz šiem ceļiem nav veikti nepieciešamie periodiskās un ikdienas uzturēšanas darbi. Tostarp ūdens atvades sakārtošana un greiderējamās kārtas atjaunošana. Ja ceļa segums nodilis, biezums nav pietiekams, kvalitatīvus greiderēšanas darbus neiespējami veikt pat atbilstošos laikapstākļos," skaidro Lūsis.
Lūsis piemetina, ka neseno nokrišņu un temperatūras mainības dēļ, ceļiem sasalstot, atkūstot un salīstot, uz grants seguma ceļiem visā valstī pastiprināti veidojas bedres un iesēdumi.
"Lai nodrošinātu komfortablākus braukšanas apstākļus un līdzenu ceļa brauktuvi, nepieciešams veikt grants seguma ceļu greiderēšanu. Diemžēl pārmitrinātu segumu nav tehnoloģiski pareizi greiderēt, jo situāciju var tikai pasliktināt. "Latvijas autoceļu uzturētājs" seko līdzi laika apstākļiem un situācijai uz ceļiem, un greiderēšanas darbus veiks, kolīdz tas būs iespējams," pauž Lūsis.