"A26" norādīja, ka visas VP piegādātās automašīnas ir pilnveidotas, lai nodrošinātu to atbilstību "EURO 6" izmešu prasībām, un visas automašīnas paredzētajos termiņos ir piegādātās pasūtītājam. Automašīnu atbilstība ir apstiprināta neatkarīgā laboratorijā un testēšanas rezultāti tika iesniegti pasūtītājam.
"Pilnsabiedrība "A26" nešaubās, ka tiesa spēs piesaistīt atbilstošas kvalifikācijas ekspertus, lai objektīvi izvērtētu ne vien semantiku par jautājumu, ko sevī ietvēra VP izvirzītās prasības par automašīnu atbilstību "EURO 6" atgāzu standartiem, bet arī sniegtu izsmeļošu atbildi uz jautājumu par automašīnu atbilstību emisijas standartam pēc pilnveidošanas," norādīja kompānijā.
"A26" norāda, ka tā turpināja sarunas ar pasūtītāju līdz pat šim brīdim, tādēļ šāds notikumu pavērsiens liek domāt, ka problēmas sakne meklējama nevis neveiksmīgā iepirkuma nolikuma saturā, bet saspringtajā konkurences cīņā. "Jau pirms domstarpību nonākšanas mediju telpā saņēmām brīdinājumu par nepieciešamību atkāpties un dot ceļu citiem uzņēmumiem. Tobrīd to uztvērām kā neveiksmīgu joku. Tāpat kā nākamajos mēnešos sekojošos brīdinājumus. Tomēr izrādās, ka šāda biznesa prakse ir šodienas Latvijas realitāte," pauda pilnsabiedrībā.
Kompānija kā negodīgas konkurences cīņas piemēru min faktu, ka VP šajā pašā iepirkumā lieto citu piegādātāju "EURO 5" emisiju klases automašīnas, lai gan iepirkumā tika prasīta atbilstība "EURO 6" emisiju klasei. Šīm automašīnām, atšķirībā no "A26" piegādātajām, pārbūve atbilstības nodrošināšanai nav veikta un par šo situāciju nekādu jautājumu nav ne plašsaziņas līdzekļiem, ne Valsts policijas vadībai, ne juridiskajiem birojiem, norāda kompānijā. Tuvāko konkurentu, kas piedalījās VP izsludinātajā konkursā, piedāvājums bijis par 100 000 eiro dārgāks, līdz ar to uzņēmums ir jautā, kāpēc VP vēlas pārmaksāt un iznīcināt piegādātāju ar izdevīgāku piedāvājumu.
"VP būtu lietderīgāk tērēt valsts budžeta līdzekļus, piesaistot profesionāļus, lai precīzi savām vēlmēm sastādītu automašīnu tehniskās specifikācijas pirms konkursu izsludināšanas, nevis pēc tam, lai cīnītos ar sekām un kļūdām un apmaksātu dārgus advokātus," pauda kompānijā, atkārtoti uzsverot, ka "A26" savas līgumā noteiktās saistības ir izpildījusi. "Citroen Jumpy" automašīnas "A26" pasūtītājam piegādātas saskaņā ar iepirkuma nolikumu, kas paredzēja to atbilstību "EURO 6" emisiju klasei. Līgumā nebija prasības šo atbilstību apliecināt ar ražotāja izsniegtu sertifikātu.
Jau vēstīts, ka VP nav guvusi apstiprinājumu pilnsabiedrības "A26" spējai izpildīt automašīnu iepirkuma procedūras rezultātā uzņemtās līgumsaistības, tāpēc policija nolēmusi vienpusēji atkāpties no līguma.
VP šogad vasarā noslēdza vairākus līgumus par 755 automašīnu nomu uz pieciem gadiem. Kopējā iepirkuma vērtība bija aptuveni 22 miljoni eiro. Konkursa uzvarētāji bija "SEB līzings" - 12,4 miljoni eiro, "Karlo Motors" un apvienība "Pilna servisa līzings" - 7,2 miljoni, "A26" - 4,2 miljoni eiro.
Rudenī tika paustas aizdomas, ka, iespējams, pilnsabiedrība "A26" esot nodevusi pavisam citas, līgumam neatbilstošas mašīnas. Proti, "A26" piegādājusi policijai 17 "Citroen Jumpy" automašīnas, kuras policija esot prasījusi aprīkot ar jaunās paaudzes motoru "EURO 6", taču "A26" piegādātās automašīnas esot bijušas ar dzinēju, kas atbilst "EURO 5" emisijas standartiem.
Pilnsabiedrība "A26" izskanējušos pārmetumus noraidīja, uzsverot, ka konkursa par transporta nomu VP vajadzībām nolikumā un tehniskajā specifikācijā bija definēts, ka vieglo automobiļu emisijas klasei jāatbilst "EURO 6" standartam, nevis jābūt "EURO 6" standartam. Attiecīgi arī piegādātās 17 automašīnas, lai gan ir ar "EURO 5" dzinēju, tomēr ir pielāgotas "EURO 6" izmešu sertifikātam.
No 4,2 miljonu eiro summas, kas ir "A26" daļa iepirkumā, strīdīgo "Citroen Jumpy" piegādes daļa ir 800 000 eiro.
Kā liecina "Firmas.lv" informācija, pilnsabiedrība "A26" pērnā gada decembrī dibināja SIA "Auto Īle un Herbst", SIA "Ad Rem auto", SIA "Auto 26". Visi uzņēmumi saistīti ar uzņēmēju Māri Īli.