Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas (RPIVA) vadības lēmums neierasties uz sarunām ar Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) ekspertiem neapturēs augstskolas reorganizācijas plāna virzību, žurnālistiem sacīja IZM Augstākās izglītības, zinātnes un inovāciju departamenta direktore Agrita Kiopa.
Kiopa norādīja, ka IZM pārstāvji ir "mazliet apbēdināti, ka kolēģi izvēlējušies šādu rīcību", taču viņa solīja RPIVA pārstāvjus aicināt uz tikšanos atkārtoti.
Jautāta, vai sarunu izpalikšana neapturēs RPIVA reorganizācijas plāna turpmāko virzību, Kiopa skaidroja, ka nepieciešamie materiāli, kas iesniedzami Ministru kabinetam, tiks gatavoti, "neskatoties uz to, vai kāds nāk vai nenāk uz sarunām". IZM rīkojuma projektu Ministru kabinetā virzīs noteiktajā kārtībā.
Kiopas ieskatā RPIVA vadībai bija jābūt ieinteresētai sarunām ar IZM. "Ja viņiem rūp savu studentu tālākās studijas, izglītība, viņiem bija jābūt šeit un jārunā par to," teica IZM pārstāve.
Kā ziņots, RPIVA pārstāvji nolēmuši neierasties uz šodien plānoto tikšanos ar IZM speciālistiem, lai pārrunātu augstskolas reorganizāciju. RPIVA rektore Daina Voita norādīja, ka saskaņā ar likumu, lēmumu par augstskolu reorganizāciju pieņem Ministru kabinets pēc ministra ierosinājuma. Rektore uzskata, ka tas nav noticis un likumdošanas vara tiek ignorēta, līdz ar to augstskolas pārstāvji šodien ar IZM netiksies.
Jau ziņots, ka IZM ir pieņēmusi lēmumu ar 2017. gada augustu reorganizēt RPIVA, to pievienojot Latvijas Universitātei. Kā apstiprināja ministrijā, tas nepieciešams, lai veiktu resursu koncentrāciju un panāktu iespējami efektīvu valsts budžeta līdzekļu izmantošanu.
IZM skaidroja, ka augstākās izglītības iestāžu konsolidācija pašlaik ir Eiropā aktuāla prakse. Tās mērķis ir panākt efektīvu ierobežoto resursu izmantošanu, paaugstināt studiju un zinātniskās pētniecības kvalitāti un veicināt augstākās izglītības iestāžu konkurētspēju. Pedagoģijas jomā Latvijā patlaban ir vērojama liela sadrumstalotība, turklāt ik gadu tiek sagatavots salīdzinoši liels pedagogu skaits (vairāk nekā 1000), taču darbu skolā sāk un turpina tikai neliela daļa no viņiem, proti, 200-400 personas gadā.