Rīga - 30
Foto: DELFI

Labdien, CSDD! Jūsu izvēlētais nosaukums – Ceļu satiksmes drošības direkcija – liecina, ka esat atbildīgi par braukšanas drošību uz Latvijas autoceļiem un ielām.

Atļaušos jūsu pienākumiem pieskaitīt arī rūpes par braukšanas ērtību, ātrumu, ceļa zīmju saprotamību, apstāšanās un atpūtas vietu organizēšanu, kā arī citiem ar braukšanu saistītiem procesiem, jo arī tie tieši un netieši ietekmē satiksmes drošību.

Tā kā satiksmes joma Latvijā ir ļoti nolaista, tad sakāmā un ierosinājumu ir daudz. Pārskatāmības labad sadalīšu sakāmo pa punktiem. Iespējams, jūs iebildīsit, ka ne visi punkti attiecas uz jums, jo nav tiešā jūsu pārziņā, bet es tam nepiekritīšu, jo jūs Varat un jūsu, CSDD, Pienākums ir par Visiem ar ceļu satiksmes drošibu saistītiem jautājumiem runāt ar tieši atbildīgajām iestādēm un organizācijām.

1. Kādēļ jūs cilvēkiem nestāstāt, ka Ceļu satiksmes noteikumu jēga un mērķis ir Ātra un Droša satiksme? Tas būtu jāzina gan ceļu plānotājiem, gan ceļa zīmju un radaru izvietotājiem, gan Ceļu policijai kā kontrolējošajai iestādei.

Vai jūs zināt, ka katrs vidējā ātruma kilometrs, ko jūs ar savu darbību un bezdarbību nozogat Latvijas ceļu satiksmei, samazina valsts kopproduktu par aptuveni 60 miljoniem eiro gadā? To var viegli izrēķināt ar pamatskolas matemātikas zināšanām.

Ceļu policijai būtu jāsaņem alga par parametra Ātrums reiz Drošība palielinājumu viņiem iedalītajā iecirknī, nevis jāraksta protokoli par nebūtiskiem pārkāpumiem, kā, piemēram, labā pagrieziena signāla neparādīšana, izbraucot no apļa labās joslas.

Esmu pārliecināts, ka manis minētajā veidā nomainot policistu darbības uzstādījumus, būtiski samazinātos negadījumu skaits un palielinātos vidējais ātrums uz ceļiem.

2. Kādēļ joprojām nav izvietotas Melno punktu zīmes uz Latvijas ceļiem? Tas neprasa lielus līdzekļus, bet dotu vērā ņemamu efektu.

Iespējams, ka varu pats arī atbildēt uz šo jautājumu. Tas ir tādēļ, ka par tām nevar saņemt ne "otkatu", ne iekasēt soda naudu, piedevām vēl būs visiem redzams, ka radari un policisti stāv nevis bīstamajās vietās, bet gan tur, kur vieglāk naudiņu nopelnīt.

3. Kādēļ Rīga ir pārvērtusies par "labo pagriezienu" pilsētu? Vācijā, piemēram, gandrīz visur ir atļauts kreisais pagrieziens, un nav jabrauc kilometriem liels līkums, lai nokļūtu kur nepieciešams.

4. Kāda funkcija ir radaram uz Jelgavas šosejas zem apvedceļa viadukta? Vai tur vispār ir bijusi kāda avārija, un vai konkrētais radars uzlabo parametru Ātrums reiz Drošiba?

5. Kādēļ jaunajam radaram, kurš novietots uz Dienvidu tilta virzienā uz Pļavniekiem, ir pievienota zīme "50"? Dienvidu tilts ir viena no retajām vietām Rīgā, kur nestaigā gājēji un kur auto vadītaji kā drošu ātrumu izvēlas 80 līdz 100 kilometri stundā.

Piedevām vēl blakus zīmei "50" pirms šī radara ir papildzīme "apledojis ceļš", kura iesākumā bija novietota zem zīmes "50", bet tagad ir pārvietota virs tās. Tas maldina šoferus un ļauj jums iekasēt papildus soda naudas no neuzmanīgajiem. Nav godīgi un saprotami.

Savukārt nākamā izvietotā zīme "50" ir lieka un nevajadzīga, jo jau pirmā ierobežo ātrumu līdz "50" kilometriem stundā.

6. Kādēļ tehniskajās apskatēs neļauj nomainīt izdegušo lampiņu vai noregulēt gaismu augstumu turpat uz vietas, bet ir jāiet apskate otrreiz?

Gribot nopelnīt dažus eiro sev ar otrreizējo apskati, jūs auto īpašniekam radāt vismaz trīs reizes lielākus zaudējumus, jo atkārtoti jātērē laiks, nauda un degviela.

7. Vai jaunā CSDD biroja ēka, uzcelta par mūsu naudu, ir ekonomiski pamatota? Vai šo naudu nebūtu bijis pareizāk ieguldīt darbiniekos un ceļu drošībā?

8. Kad beidzot būs īsais Ceļu satiksmes uzticības tālruņa numurs, pa kuru piezvanot, varēsim izteikt ierosinājumus satiksmes uzlabošanai un ziņot par bīstamajām vietām, šķēršļiem uz ceļiem?

9. Kādēļ ceļu nodoklis nav pieskaitīts degvielas cenai, kā tas ir mūsu kaimiņiem igauņiem un lietuviešiem? Tas būtu godīgi un taisnīgi, jo katrs mēs maksātu atbilstoši patērētajai degvielai, tātad ietekmei uz ceļa segumu un apkārtējo vidi.

10. Kad beidzot CSDD vadītājs Lukstiņš dosies atpūtā un palaidīs kādu enerģiskāku un saprotošākuu savā vietā, kurš pratīs atrisināt šīs un arī pārējās ar satiksmi saistītās problēmas?

Paldies ka uzklausījāt. Jau iepriekš pateicos par atbildēm uz jautājumiem, vēlams publiski. Lūdzu, CSDD, ņemiet vērā, ka autobraucēji nav vis jūsu vergi, bet gan barotāji.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!