Rīgas domes pilnvarotais Satiksmes departamenta pienākuma izpildītājs Emīls Jakrins pirmdien parakstīja vienošanos ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (CFLA) par Salu tilta kompleksa atjaunošanas un pārbūves projekta pirmās kārtas īstenošanu, pavēstīja departamenta komunikācijas speciāliste Una Ahuna-Ozola.
Projekts paredz, ka no Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzekļiem tiks līdzfinansēti Salu tilta kompleksa projektēšanas un pārbūves darbi, tostarp 2014. gada vasarā uzsāktie Salu tilta pār Daugavu, Salu tilta pār Mazo Daugavu un Zaķusalas uzbēruma būvniecības un autoruzraudzības darbi.
Pašlaik Salu tilta kompleksa ietvaros tiek atjaunots esošais tilts pār Bieķengrāvi un izbūvēts jauns tilts pār Bieķengrāvi lejtecē.
Projekta ietvaros tiek projektēti Salu tilta kompleksa otrās kārtas objekti, tostarp satiksmes pārvads pār Krasta ielu, satiksmes pārvads Lucavsalā, tostarp Zaķusalas estakādes, tilts pār Bieķengrāvi augštecē, kā arī estakāde pār Bieķengrāvi un Salu tilta kompleksa pievedceļi, tostarp Mūkusalas aplis.
Papildus tiek izstrādāta projektēšanas darbu iepirkuma dokumentācija satiksmes pārvadam pār Mazo Krasta ielu, arī tunelim Maskavas ielā, Zaķusalas krastmalas ceļa, ietves seguma atjaunošanai, kā arī uzbrauktuves no Mūkusalas apļa Pārdaugavas virzienā līdz Kārļa Umaņa gatvei un Bauskas ielai seguma atjaunošanai un gājēju luksoforu uzstādīšanai pārejās abās gājēju tuneļa pusēs.
Tāpat tiek strādāts pie iepirkuma papildus joslas izbūvei nobrauktuvē no Salu tilta ar pieslēgumu Mūkusalas ielai un esošo joslu pārbūvei.
Jakrins sola, ka, pārbūvējot tiltu, rīdziniekiem un pilsētas viesiem tiks nodrošināta raita satiksmes plūsma, novēršot maģistrālo ielu fragmentāro raksturu un to pārrāvumus, kā arī mazinot transporta sastrēgumus.
Projekta kopējās plānotās izmaksas veido 15,8 miljonus eiro, tostarp 85% jeb 9,4 miljoni eiro ir Kohēzijas fonda līdzfinansējums.