Trešdien, 1. martā, lielu iedzīvotāju aktivitāti izbaudīja ne tikai Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Elektroniskās deklarēšanas sistēma (EDS), kas dienas sākumā ar grūtībām izturēja pārslodzi, bet arī klientu apkalpošanas centrs Rīgā, Talejas ielā, kur papildus piesaistīti 30 darbinieki, lai VID tiktu galā ar lielo iedzīvotāju interesi par gada ienākumu deklarāciju iesniegšanu un pārmaksātā iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) atmaksu.

VID informēja, ka šogad pirmajā dienā gada ienākumu deklarācijas EDS bija iesnieguši 47 444 cilvēki Savukārt pērn, 1.martā, to izdarīja seši tūkstoši iedzīvotāju. 1.martā, dienas pirmajā pusē, VID EDS līdz ar milzīgo iedzīvotāju interesi radās tehniskas problēmas un tā nestrādāja, taču dienas otrajā pusē situācija stabilizējās. Lai gan VID iepriekš ieguldījis resursus un līdzekļus EDS uzlabošanā un šīs sistēmas darbības pilnveidošanā, tas nebija saskāries ar situāciju, kad EDS vienlaicīgi mēģina pieslēgties 10 400 lietotāju.

Portāls "Delfi" VID uzzināja, ka ceturtdien kopumā deklarāciju pieņemšanai, kas tiek iesniegtas klātienē, VID ir piesaistījis vēl papildu 30 darbiniekus, no kuriem četri strādā klientu apkalpošanā – pie "lodziņa", bet pārējie konsultē nodokļu maksātājus klientu apkalpošanas centra zālē, sniedzot atbildes par EDS lietošanu, deklarāciju aizpildīšanu, iesniegšanu un citos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!