SIA “Latvijas Radio” (LR) kanālam “Latvijas Radio 5 – Pieci.lv” līdz šā gada 1.septembrim jāveic izmaiņas atskaņotās mūzikas un satura formātā un jānodrošina, lai, neskaitot autorraidījumus, ne mazāk kā 80% muzikālā satura veido Latvijas autoru darbi, ceturtdienas, 6.jūlija sēdē lēma Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP).
NEPLP lēma, kanālam īpaši jāakcentē jaunās mūzikas grupas un izpildītāji, jāveido Latvijas jaunās mūzikas izlase, kas tiek nodota auditorijas vērtējumam, jānodrošina iepazīstināšana ar Latvijas mūzikas attīstības tendencēm kontekstā ar pasaules mūzikas industrijā notiekošo, jānodrošina mūzikas ieraksti LR studijās, izceļot jaunos māksliniekus Latvijas mūzikas jomā, jāveic ieraksti būtiskos Latvijas festivālos un pasākumos, atbilstoši kanāla mūzikas formātam, kā arī jāveicina mūzikas kritika un komentāri par notiekošo Latvijas mūzikā un jāizveido "Pieci.lv" arhīvs, ietverot gan populārās, gan nekomerciālās nišas mūzikas ierakstus.
Lai nodrošinātu platformu Latvijas autoru radītas mūzikas attīstībai un stiprinātu latviešu valodu un kultūru, "Pieci.lv" jāturpina raidīt FM apraidē, vienlaikus veicot izmaiņas saturā, tostarp palielinot Latvijas autoru radītas mūzikas īpatsvaru.
"Lai arī NEPLP Sabiedriskā konsultatīvā padome (SKP) savā izvērtējumā norādījusi, ka ir pamats diskusijai par radio saglabāšanu FM apraidē, jo lineārais radio nav efektīvākais veids jauniešu auditorijas sasniegšanai, NEPLP uzskata, ka nav pamata atteikties no jauniešu uzrunāšanas arī FM formātā. NEPLP izskatīja divus lēmuma projektus, no kuriem viens paredzēja turpmāk nefinansēt "Pieci.lv" FM apraidi, tomēr tika pieņemts lēmums turpināt finansējuma piešķiršanu, ja tiks pilnveidots saturs atbilstoši NEPLP noteiktajām vadlīnijām," norādīja NEPLP valdes locekle Gunta Līdaka.
Par radio galveno uzdevumu jākļūst Latvijas autoru radītās mūzikas popularizēšanai jauniešu vidū, vienlaikus rosinot Latvijas autorus radīt kvalitatīvu, laikmetīgu un aktuālu mūziku, kas uzrunās jauniešu auditoriju. Tieši tāpēc "Pieci.lv" ir jābūt viegli sasniedzamam jebkuram Latvijas jaunietim, līdz ar to tam jāturpina būt par sabiedriskā pasūtījuma sastāvdaļu," pauda Līdaka.
Iepriekš publiski jau izskanējusi informācija, ka "Pieci.lv" netika izpildījusi LR pasūtījuma plānā noteikto uzdevumu piesaistīt 100 000 jauniešu (15 -30 gadi) klausītāju FM apraidē un interneta vidē, jo, pēc reitingu datiem, 2016. gadā šajā vecuma grupā vidēji sasniegti ap 20 000 klausītāju.
Arī 2017. gada pavasara rezultātos, kuros tika sasniegti augstākie "Pieci.lv" reitingi vairāk nekā trīs gadu darbības laikā, kopējā "Pieci.lv" auditorija bija 73 000 klausītāju, savukārt jauniešu grupā – 38 000 klausītāju, kas norādīja, ka radio līdzšinējais formāts nesasniedz rezultātus, līdz ar to nav perspektīvs.
Tādēļ tika uzsākta diskusija ar LR par gados jaunas auditorijas piesaisti šajā kanālā, kā arī izstrādāti modeļi turpmākai kanāla attīstībai, no kuriem kā veiksmīgākais tika izvēlēts uz latviešu mūzikas tirgus attīstību vērsts modelis.