Izstrādājot ģeotelpiskās plānošanas platformu "Skolu karte", Turlajs secinājis, ka arvien biežāk vecāki un skolēni izvēlas izglītības iestādes, balstoties uz to kvalitāti, nevis attālumu no mājām.
Turlajs skaidroja, ka, piemēram, no visiem Bolderājā deklarētiem skolēniem 63% mācās Rīgas centra skolās. "Bolderājā ir trīs pustukšas vidusskolas, kurās mācās tikai 37% no tiem, kas tur teorētiski var mācīties," norādīja Turlajs, piebilstot, ka ir nepareizi domāt, ka skolēni mācās tikai māju tuvumā esošās skolās.
"Vai gribam uzturēt dažu skolēnu skolas, jo vecāki grib, lai bērni mācās pie mājām un viņus ne ļoti uztrauc rezultāts un tas, cik tas izmaksā valstij. Vai arī, lai bērnam būtu vieglāk," teica ekonomģeogrāfs.
Turlaja ieskatā "Skolu karte" būs noderīgs rīks kā pašvaldībām, tā arī vecākiem, izvēloties izglītības iestādes savām atvasēm.
Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (V) žurnālistiem skaidroja, ka rīks ir ļoti nepieciešams, jo tas ļauj sistēmiski un kopsakarībā paskatīties uz visu Latvijas skolu tīklu valsts teritorijā, dodot iespēju aplūkot skolu kvantitatīvos un kvalitatīvos rādītājus, kā arī, piemēram, skolotāju vidējo atalgojumu, ceļu karti.
Šadurskis aicināja pašvaldības "Skolu karti" ievietot savās mājaslapās, tādējādi dodot iespēju interesentiem iepazīties ar esošo situāciju.
"Skolu karte" pieejama Izglītības un zinātnes ministrijas mājaslapā, kā arī portālā "izm.kartes.lv".