Vislielākā problēma, kāpēc pārrauti ceļi, ir netrītās caurtekas, pēc applūdušo posmu apsekošanas svētdien Latvijas Televīzijai intervijā atzina satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
"Šobrīd izskatās, ka lielākās problēmas ir bijušas caurtekām, kas ir padomju laikos būvētas. Neviens nav paredzējis, ka tāds ūdens apjoms varētu būt. Protams, arī tas, ka upe veidojusi visādus sanesumus, kas arī apturējis ūdens kustību un ir daudz vairāk skalots ārā. Šodien arī ir vēl ceļi, kur cēlies ūdens līmenis un nav tikts galā ar šo ūdens masu," LTV atzina ministrs.
Viens no apsekotajiem ceļiem gan ir būvēts pirms septiņiem gadiem, taču, ņemot vērā problēmas ar vecāko ceļu caurtekām, ir pastiprināti jāapseko visas pārējās caurtekas, atzina ministrs, uzsverot, ka galvenais ir pēc iespējas īsākā laikā tikt galā ar remontdarbiem, lai cilvēki varētu lietot ceļus.
Kā portālu "Delfi" informēja VAS "Latvijas Valsts ceļi" Komunikācijas daļā, ceļu uzturētāji uzsāks darbus tiklīdz kritīsies ūdens līmenis.
Kad visi plūdos cietušie ceļi būs salaboti, tik lemts, vai dēļ šiem neplānotajiem darbiem būs nepieciešams papildu finansējums citiem ikdienas uzturēšanas darbiem, tā šodien, apmeklējot plūdos cietušos reģionus Latgalē, un apsekojot valsts autoceļu stāvokli, norādīja Augulis.
Viņš uzsvēra, ka jebkurā gadījumā no sākuma tiks sakārtoti cietušie ceļi, un tad tik lemts, vai tamdēļ ir nepieciešams papildu finansējums no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.
Svētdien Latgalē vēl slēgti seši vietējie un viens reģionālais autoceļš.