Raidījums ziņo, ka divos objektos – Rīgā un Ainažos būvuzraugam bija jāatrodas uz vietas pilnu darba dienu. Šovasar kā būvuzraugs Bukava piesaistīta objektiem Rīgā, Ainažos, Amatas un Kārsavas novados, bet Lielvārdē, Ogrē un Valmierā viņa ir firmas "Asfaltbūve" atbildīgā persona par būvdarbiem.
Likums pasūtītājam vairs neļauj norīkot savu būvuzraugu, atgādina "de facto". Rīgas domes Satiksmes departamenta (RDSD) iepirkumā uzvarēja firma "BaltLine Globe".
Remontējamās Rīgas ielas sadalītas četrās daļās, un katrai ir savs atbildīgais būvuzraugs. Bukavas atbildībā ir daļa no Valdemāra ielas, kā arī Zirņu, Lenču un Ganu ielas. RDSD uzsver – šim būvuzraugam šeit jābūt uz vietas pilnu darba dienu.
RDSD Transporta būvju uzturēšanas un būvniecības pārvaldes priekšnieks Edmunds Valpēters: "Mums netiek iesniegtas atskaites, cik viņš [būvuzraugs] stundas ir bijis objektā. Jo mums ir nosacījums, ka viņam visu laiku ir jābūt objektā. Tātad viņam jāseko līdzi, un to viņš pats arī plāno, izejot no šīs te būvdarbu plāna un organizācijas.
Bukava uz "de facto" jautājumu, vai viņa pagūst būt visos objektos pietiekami ilgi, atbild, ka objektā esot vismaz sešas stundas dienā un svarīgākie būvdarbi objektā notiekot pa naktīm. RDSD atbildīgo amatpersonu tikšanās ar būvuzraugu objektā parasti notiek, iepriekš vienojoties par laiku.
Taču šaubas par būvuzrauga darbu un klātbūtni rada fakts, ka tieši tikpat daudz laika – 40 stundas nedēļā Bukavai ir jāstrādā Ainažos. Vairāk nekā 100 kilometru attālumā no Valdemāra ielas Rīgā. Līdz Ainažiem var aizbraukt pusotrā stundā, tas nozīmē, ka vēl jāpierēķina ceļš aptuveni trīs stundas. Bukava gan apgalvo, ka viņai izdodoties aizbraukt līdz Ainažiem vienā stundā, kas ir maz ticams.
VAS "Latvijas Valsts ceļi" ir pārliecināti, ka būvuzraugs jau kopš jūlija katru dienu strādā Ainažos, kur pārbūvē valsts nozīmes autoceļa posmu. "Mēs organizējam tos darbus tā, lai būvuzraugam būtu pietiekami ko uzraudzīt un lai viņa klātbūtnei būtu arī ekonomisks pamats," pauž LVC Būvniecības pārvaldes direktors Gints Alberiņš.
Līgums ar pasūtītāju – Latvijas Valsts ceļiem ir visai strikts. Tas no būvuzrauga prasa vairāk nekā formāli ierakstīts likumā. "Latvijas Valsts ceļi" mēdz sūtīt arī pārbaudes, lai pārliecinātos, vai speciālists atrodas būvlaukumā. Ja nav – piemēro soda naudas. Būvuzraugam katru piektdienu ir jāiesniedz nākamās nedēļas darba grafiks ar konkrētiem laikiem, kad viņš atradīsies būvobjektā.
Taču "de facto" būvuzraugu šajā laikā neizdevās satikt. Kāds ceļu strādnieks pat norāda, ka objektu uzrauga kungs, nevis dāma. Būvuzrauga palīgs Roberts Koops "de facto" saka, ka Anita Bukava šajā dienā saslimusi.
Bukava no rīta esot bijusi, taču saslimusi un devusies atpakaļ uz Rīgu. Interesanti, ka par saslimšanu gan "Latvijas valsts ceļiem", gan RDSD tika paziņots pēc "de facto" apmeklējuma.
"de facto" nav zināms, kā paralēli šiem diviem pilna laika objektiem Bukava organizējusi vēl divu ceļa posmu būvdarbu uzraudzīšanu Amatas novadā, kā arī Kārsavā. Taču publiski pieejamie līgumi liecina, ka paralēli Bukava šovasar arī vadījusi būvdarbus Valmierā, Ogrē un Lielvārdē. Šīs pašvaldības bija noslēgušas līgumus ar firmu "Asfaltbūve". Tajā Bukava ir vienīgais sertificētais ceļu būves speciālists. Firmas pārstāve komentārus nevēlējās sniegt.
RDSD Transporta būvju uzturēšanas un būvniecības pārvaldes priekšnieks Edmunds Valpēters: "Jūs atsūtiet informāciju, mēs varētu uzdot šim būvuzraugam jautājumu – kā var savienot šos darbus. Mums nebija iepirkumā prasība, ka nedrīkst apvienot. Šī ir interesanta informācija, kas liek uzdot jautājumus."
Likums neierobežo, cik vietās vienuviet drīkst strādāt viens speciālists. Un pašvaldībai vai valsts uzņēmumam nav iespējams uzzināt par visiem paralēlajiem darbiem.