Gradinārovs Jaunmārupes pamatskolā darbu ir sācis no šī gada augusta. Viņš skolēniem pasniedz mūziku un arī vada kora nodarbības. Plašāk pedagogs gan pazīstams kā grupas "Origo Boys" dalībnieks.
"Origo Boys" ir pašmāju pagrīdes mūzikas grupa, kuras daiļradē savijas primitīvs tehno pops ar absurdiem repa tekstiem. "Origo Boys" var uzskatīt par daļu no jaunā latviešu sviestpopa viļņa, kam pieskaitāmas arī tādas grupas kā "Martas asinis", "Tehnikums" vai popmūzikā "Bermudu divstūris". Līdz šim "Origo Boys" uzstājusies dažādos alternatīvās mūzikas klubos un pasākumos.
Rezonanse "Facebook" un pārmetumi par "tribunālu" skolotājam
Vecāku iebildumi un pārpratums – skolas stāsts
Neviens nav vainīgs – skolotāja stāsts
Ētikas normas pedagoga darbā un ārpus tā
Savukārt Izglītības kvalitātes valsts dienesta (IKVD) pārstāve Jana Veinberga atgādina – viens no Izglītības likumā noteiktajiem pedagoga pienākumiem ir ievērot pedagoga profesionālās ētikas normas.
"Tātad rīkoties ētiski nav pedagoga personīga lieta, tas ir pienākums, kuru nosaka pedagoga profesionālā loma (kuru pedagogs brīvprātīgi uzņēmies, noslēdzot darba līgumu) – izmantot uzticēto varu un darboties tikai sabiedrības interesēs," norāda Veinberga, piebilstot, ka, ņemot vērā pedagoga profesijas specifiku, pedagogam ētikas normas jāievēro arī ārpus darba laika. "Ja pedagoga brīvā laika pavadīšanas veidi, darbošanās sociālajos tīklos vai citas aktivitātes ir publiskas, šīm aktivitātēm jāatbilst pedagoga ētikas normām, jo skolēni pedagogu atpazīst un uztver viņa rīcību un teikto kā pedagoga rīcību arī ārpus darba laika," pauž IKVD pārstāve.
"Vienlaikus, ja skolēni pārliecinās, ka pedagogs neatbilst tām morālām prasībām un standartiem, kurus izvirza un uztur skola, bet plašāk – mūsdienu izglītības sistēma, tad zūd arī pedagoga iespējas tos prasīt no saviem skolēniem," atzīst Veinberga.
Viņa arī vēlreiz atgādina, ka izglītības procesa neatņemama sastāvdaļa ir arī audzināšana un pedagogs skolā veic ne tikai ar izglītošanas, bet arī ar audzināšanas darbu. "Viens no tikumiem, kuru skolai ir pienākums ieaudzināt skolēnos, ir godīgums, vārdu un darbu saskaņa. Lai to ieaudzinātu, arī pedagoga vārdiem un darbiem mācību stundu laikā ir jāsaskan ar vārdiem un darbiem ārpus stundām," norāda IKVD pārstāve.
Ja vecākiem rodas jautājumi par pedagoga darbu, kā arī pedagoga pienākumu pildīšanu, tajā skaitā ētikas normu ievērošanu, viņiem ir ne tikai tiesības, bet arī pienākums savu bērnu interesēs vērsties ar jautājumiem pie skolas pedagogiem un direktora, kā arī lūgt izskaidrot pedagoga rīcību.
"Tā kā kopumā par skolas darbu ir atbildīgs direktors, viņam ir gan tiesības, gan pienākums izskatīt vecāku iesniegumus un atbildēt uz vecāku jautājumiem, tajā skaitā par pedagoga profesionālās ētikas normu ievērošanu," norāda IKVD pārstāve. Viņa arī atzīst, ka vienkāršākais un efektīvākais veids, kā panākt vienotu vecāku un pedagogu informētību un izpratni par ētikas normām, ir ētikas kodeksa pieņemšana skolā.
"Tieši tādā gadījumā gan vecākiem, gan pedagogiem, gan skolas vadībai būtu vienota izpratne par pieļaujamām un nepieļaujamām pedagoga darbībām," norāda Veinberga, piebilstot, ja skolā ētikas kodekss nav pieņemts, pedagogam ir pienākums ievērot ētikas normas un atbildēt par savas rīcības atbilstību tām.
"Piemēram, ja pedagogs piedalās publiski pieejamos videosižetos, kur tiek demonstrētas atkarības, bērnu drošībai, sabiedriskajai kārtībai bīstama rīcība, seksuāli bezatbildīga rīcība vai citas darbības, kas neatbilst audzināšanas procesā būtiskākajiem izkopjamiem tikumiem un vērtībām, kuras jāattīsta skolēnos, vecākiem ir tiesības uzdot skolai jautājumus par pedagoga darbības atbilstību pedagoga ētikas normām. Savukārt skolas vadībai ir jāpārrunā šie jautājumi ar pedagogu, kā arī ir pienākums atbildēt vecākiem par pedagogu ētikas principu ievērošanu," uzsver Veinberga.