Rīgas dome trešdien vēlu vakarā apstiprināja ieceri pārbūvēt AS "B.L.B. Baltijas termināls" Vecmīlgrāvī izvietoto naftas produktu termināli, tomēr ilgtermiņā tas varot palielināt gaisa piesārņojumu.
Vidējais uzņēmuma naftas produktu apgrozījums gada laikā ir 5,1 miljoni tonnu, kas, atbilstoši normatīvajiem aktiem, ir maksimālais iespējamais pārstrādes daudzums. Kopš 2009.gada gan šis rādītājs noslīdējis līdz aptuveni 4,5 miljoniem tonnu gadā.
Pārbūves laikā plānots no 33 esošajiem horizontālajiem naftas rezervuāriem demontēt 19. To vietā izbūvēs trīs jaunus - daudz lielākus un modernizētākus. Tāpat, plānota vēl vienas dzelzceļa vagoncisternas estakādes būvniecība un naftas produktu sildīšanas procesā radušos tvaiku savākšanas un attīrīšanas iekārtas uzstādīšana.
Plānots, ka rezervuāri būs 20 metrus augsti un ap tiem izveidos 2,9 metrus lielus naftas noplūdes baseinus.
Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Ilze Purmale gan skaidroja, ka termināla pārbūves laikā, nekāda veida ietekme uz apkārtējo vidi neradīsies, taču tā var rasties ilgtermiņā. Proti, ilgtermiņā termināla darbības pieaugums var paaugstināt gaisa piesārņojumu, smaku izdales līmeni, paaugstināt trokšņa lielumu, manāmi ierobežot tuvējās satiksmes infrastruktūru un radīt citas neērtības. Taču neraugoties uz to, neviens aktos noteiktais piesārņojuma maksimālais slieksnis pārsniegts netiktu, tādēļ likumiska pamata aizliegt šos būvdarbus nav.
Būvdarbi realizējami ar norunu, ka tiks atbilstoši sakārtota termināla teritorijā esošās satiksmes infrastruktūra. Proti, tiks izbūvēts pārvads pār dzelzceļa līniju Rīga - Skulte, to pieslēdzot pie Viesturu prospekta un Tvaika ielas, kā arī pie Ezera ielas dzelzceļa pārbrauktuves tiks izbūvētas pārejas gājēju drošai kustībai.
Deputāts Juris Pūce (LRA/LA) norādīja, ka konkrētā uzņēmuma radīto darbību rezultāts ir iemesls iedzīvotāju vairākkārtējām sūdzībām par neciešamajām smakām Vecmīlgrāvi, un taujāja vai šīs pārbūves rezultātā smaku iemeslu varētu ja ne likvidēt, tad samazināt.
Purmale skaidroja, ka simtprocentīgu garantiju tam dot, protams, nevar, taču termināla pārbūve un attīstība esot vienīgais veids kā vispār ar šo problēmu cīnīties.
Departamenta aplēses liecina, ka termināla pārbūves sekas varētu ietekmēt aptuveni 6000 iedzīvotāju.
Purmale skaidroja, ka projekta īstenošana nepieciešama, lai uzlabotu uzņēmuma darba efektivitāti un konkurētspēju, jo šis esot lielākais Latvijas un Baltijas naftas produktu pārstrādes termināls. Arī pašreizējais uzņēmuma tehniskais aprīkojums un kravu piegādes risinājumi nespējot efektīvi nodrošināt tik liela apjoma naftas produktu pieņemšanu un uzglabāšanu termināļa teritorijā.