"Mēs apspriežamies ar Izglītības un zinātnes ministriju un uzskatām, ka viņi apzinās problēmu esamību latviešu valodas mācīšanas sfērā. Tomēr es domāju, ka Latvijas izglītībā šobrīd ir tik daudz problēmu, ka ministrija vienkārši nav spējīga tās visas atrisināt," norādīja Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) eksperte Irina Avdejeva.
Tikmēr Vaivode atzina, ka šobrīd tiek organizēts pētījums par latviešu valodas apguvi no 9. līdz 12.klasei mazākumtautību skolās.
"Tā ietvaros tiks veikta anketēšana un intervijas ar vecākiem, skolotājiem un skolēniem. Pirmie rezultāti būs zināmi pavasarī. Mūs interesē arī tas, kāda īstenībā ir izglītības kvalitāte. Pētījuma rezultātus mēs varēsim ņemt par atskaites punktu turpmākam darbam," atzina Vaivade.