Raidījums atgādināja Rīgas mēra Nila Ušakova veikto ierakstu "Facebook" kontā, kurā viņš bija ielicis vizualizāciju ielu remontam Rīgā.
TV3 norāda, ka realitātē viss izskatījās pavisam citādāk, proti, 1. septembrī daudzviet turpinājušies ielu remontdarbi, autobraucēji gaidījuši lielos sastrēgumos, bet gājējiem nācies lavierēt starp automašīnām un nepabeigtiem gājēju celiņiem.
Tikmēr vairāki sociālo tīklu lietotāji pēc remontdarbu pabeigšanas Krišjāņa Valdemāra ielā un Krišjāņa Barona ielā turpina paust neapmierinātību par ielu kvalitāti.
Raidījums noskaidrojis, ka Barona iela, kuras remontarbi tika pabeigti pērnā gada vasarā, vēl joprojām nav nodota ekspluatācijā. Atbildīgie dienesti raidījumam solījuši nepilnības novērst līdz 2017. gada beigām.
RDSD pārstāve Una Ahuna-Ozola aģentūrai "LETA" skaidroja, ka ielu nodošana ekspluatācijā ir ilgstošs process. Sākotnēji būvnieki iesniedz pieteikumu, ka ir pabeiguši visus paredzētos remontdarbus, pēc kā departamenta pārstāvji ar ekspertiem dodas pārbaudīt darba kvalitāti. Ja tiek atklātas nepilnības - būvniekiem dod laiku tās novērst.
Šobrīd ir veikta ielu sākotnējā apsekošana un atbildīgajiem būvniekiem ir dots laiks, lai novērstu konstatētos defektus. Visi remontdarbi tiek veikti par būvfirmu personīgajiem līdzekļiem. "Turklāt, būvfirmas nesaņem pilnu darba apmaksu, kamēr iela netiek nodota ekspluatācijā, tāpēc tikai viņu interesēs ir šos defektus novērst pēc iespējas ātrāk," skaidro Ahuna-Ozola.
Pēc defektu novēršanas notiks atkārtota pārbaude un, ja paveiktais tiks atzīst par labu esam - tiks saukta komisija, kas ielu pieņems ekspluatācijā.
Pēc ielas nodošanas ekspluatācijā ceļiem ir divu līdz trīs gadu ilga garantija. Ja šajā posmā tiek konstatēti kādi ielu seguma bojājumi vai darba brāķi - būvnieki visu atkārtoti novērš par saviem līdzekļiem.
"No finansiālā aspekta raugoties pilsēta nav zaudētājs, jo arī Barona iela jau vismaz divu gadu garumā tiek labota par būvnieku līdzekļiem," skaidro pārstāve.
Pēc tam, kad būvnieki būs ziņojuši par defektu novēršanu - gan Barona ielu, gan šovasar remontētās ielas vēlreiz apsekos eksperti, un, ja tiks atkārtoti konstatēti defekti ielu segumā - tos atkal uzticēs novērst.
Arī vairāki "Delfi" aculiecinieki iepriekš ziņoja par defektiem nesen remontētajā Brīvības ielā, Valdemāra un Barona ielā. Vērīgākie pamanīja, ka stipra lietus laikā Valdemāra ielā izveidojas lielas peļķes, bet uz jaunā asfalta Brīvības ielā speciāli iestrādātajā betonā pieturvietās izveidojušās lielas bedres, bet līdzīgi defekti izveidojušies arī Krišjāņa Valdemāra ielā.