Vadimam pēc 8. decembra lidojuma uz Rīgu no čemodāna, kuru viņš nodeva bagāžā, pazuda soma ar dokumentiem, pasi un naudu, piezīmjdators un lādētājs. "airBaltic" savu atbildību noliedz un atsaucas uz bagāžas pārvadāšanas noteikumiem, vēsta portāls "rus.delfi.lv".
Kad Vadims atgriezās Rīgā, viņa personīgās mantas bija pazudušas. "Pirms izlidošanas es čemodānā ieliku somu, kurā bija klēpjdators ar lādētāju un telefona lādētājs, arī somu ar dokumentiem, tostarp darba dokumentiem, kā arī pasi un skaidru naudu. To visu es ieliku čemodānam pa vidu un apsedzu ar drēbju iepakojumiem. Pēc tam es mierīgi nodevu čemodānu bagāžā un devos uz lidmašīnas izlidošanas vietu," stāsta Vadims.
Saskaņā ar Vadima teikto, izlidošana aizkavējās, lidmašīna Rīgā piezemējās vēlāk, nekā plānots. Tai pat dienā pārskatīt čemodānu Vadimam nepietika spēka. To viņš darīja pēc dienas un bija šokēts par ieraudzīto. "Kāds acīmredzami bija saimniekojis manās mantās – visas vērtīgas lietas bija pazudušas: soma ar dokumentiem, pasi un naudu, piezīmju dators, lādētājs datoram un telefonam. Tukšā piezīmjdatora soma bija palikusi čemodānā. Sāku domāt, kāpēc gan zaglim tā neiepatikās," stāsta Vadims.
Viņš nekavējoties ar sūdzību vērsās "airBaltic" klientu apkalpošanas centrā. Saņēma formālu atbildi: "Saskaņā ar "airBaltic" Pasažieru un bagāžas pārvadāšanas noteikumu 9.2.5. pantu, reģistrētajā bagāžā nedrīkst nodot dokumentus, elektroniskas ierīces vai naudu. Ja, neraugoties uz to, Jūs tomēr ievietojāt Jūsu minētās lietas reģistrētajā bagāžā, mēs diemžēl nevaram uzņemties atbildību par to nozaudēšanu."
Pārlasot "airBaltic" noteikumus, Vadims secināja, ka tajos nav teikts, ka vērtīgos priekšmetus nedrīkstētu vai būtu aizliegts likt nododamajā bagāžā. Tajos gan teikts, ka par mantu nozaudēšanu vai bojāšanu lidojuma laikā lidsabiedrība nav atbildīga.
"Bagāžai tomēr tiek veikta viena no rūpīgākajām un pazemojošākajām pārbaudēm. Par tās pārvešanu pieprasa ne mazums naudas, apmēram 80 eiro. Tikai loģiski būtu, ja tās pārvešanā spēkā būtu visstingrākie drošības mēri. Realitātē gan jūsu mantas var mierīgi paskatīties, piemērīt, apmainīt vai paņemt sev. Un nevienam par to nekas nebūs. Neviens pat nepapūlēsies pārbaudīt jūsu sūdzību," sašutumu pauž Vadims.
Viņaprāt, lidsabiedrībai nebūtu grūti pārbaudīt konkrētās dienas kameru ierakstus un paskatīties, vai kāds no darbiniekiem uz darbu atnācis bez datora, bet projām devies ar to. Vai atnāca bez somiņas, bet aizgāja ar tādu. Vadims nevēlas ticēt, ka nenotiek pilnīgi nekāda darbinieku pārbaude.
Visvairāk lasītāju sarūgtina vienaldzība. Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā Vadimam norādīja uz "airBaltic" bagāžas pārvadāšanas noteikumiem. Policija ierosina rakstīt iesniegumu, vienlaikus norādot, ka nav zināms, vai noziegums pastrādāts Rīgā vai Amsterdamā. Tas nozīmē, ka nav skaidrs, kuras valsts jurisdikcija tas ir.
Aviokompānijā "airBaltic" pauž nožēlu ar radušos situāciju. "Apstiprinām, ka "airBaltic" jau ziņojis par incidentu virszemes dienestam," portālam "rus.delfi.lv" sacīja "airBaltic" korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede, piebilstot, ka saskaņā ar noteikumiem Vadima minētos un nozaudētos priekšmetus pasažieriem nododamajā bagāžā pārvest aizliegts.