Ja rīta pusē e-veselības sistēma ir darbojusies, tad pēdējās trīs stundas nav iespējams izrakstīt pacientiem receptes un darbnespējas lapas jaunajā sistēmā, skaidroja poliklīnikā. IT speciālists ziņojis par problēmu, un tā tiekot risināta.
Speciālistu un pacientu vidū sistēmas darbības traucējumi radījuši apmulsumu un nesaprašanos, taču poliklīnikas administrācijā pauda cerību, ka tuvākajā laikā sistēmas darbības traucējumus izdosies novērst.
Savukārt Nacionālais veselības dienests (NVD) informē, ka E-veselības sistēma darbojas, bet atsevišķos gadījumos šobrīd var tikt novērota lēndarbība, autorizējoties portālā.
Vienlaikus NVD atgādina, ja tehnisku iemeslu dēļ, piemēram, interneta traucējumu gadījumā, nevar izrakstīt e-recepti, ārsts ir tiesīgs to izrakstīt papīra formā. Savukārt, ja nevar atvērt e-darbnespējas lapu, ārsts to atver nākamo piecu darba dienu laikā, norādot e-veselības sistēmā darbnespējas perioda pirmo dienu.
Palīdzību e-veselības lietošanā, tostarp tehnisku sarežģījumu gadījumā, ārstniecības personas un farmaceiti var saņemt, zvanot pa tālruni 67803301, bet pārējie iedzīvotāji lūgti zvanīt pa tālruni 67803300.
Kā ziņots, no 1. janvāra Latvijā tiek sākta obligāta valsts e-veselības sistēmas lietošana, kas paredz, ka turpmāk darbnespējas lapu un valsts kompensējamo zāļu recepšu aprite būs tikai elektroniska.