Pielāgojot sistēmas darbību jaunajam lietotāju skaitam, atsevišķu lietotāju darbs sistēmā var būt īslaicīgi traucēts, skaidro VM.
Vienlaikus nozares ministrija informē, ka būtiski pieaudzis arī izrakstīto e-recepšu un e-darbnespējas lapu skaits. Līdz šim dienā izrakstītas vidēji 6400 e-receptes, savukārt otrdien, 2. janvārī, izrakstītas jau gandrīz 18 000 e-receptes. Izrakstīto e-recepšu apjoms tuvojas regulāri izrakstīto kompensējamo zāļu recepšu skaitam dienā.
Straujš kāpums novērojams arī e-darbnespējas lapu izrakstīšanā – tas septiņkāršojies. Līdz šim dienā tika atvērtas vidēji ap 700 e-darbnespējas lapas, savukārt 2. janvārī jau 5000 e-darbnespējas lapas.
Atbildīgie e-veselības speciālisti pastāvīgi seko līdzi sistēmas darbībai, sazinās ar ārstniecības iestādēm un aptiekām, kā arī nepieciešamības gadījumā sniedz informatīvo un tehnisko atbalstu iespējami drīzai traucējumu novēršanai, piemetina VM.
Savukārt Nacionālais veselības dienests (NVD) atgādina, ka tehnisku traucējumu gadījumā – piemēram, sistēmas darbības, interneta, elektrības u.c. traucējumu gadījumā – pacientiem joprojām tiek nodrošināta iespēja saņemt zāļu receptes un darbnespējas lapas.
Ja tehnisku traucējumu gadījumā nepieciešams izrakstīt recepti, ārsts ir tiesīgs to izrakstīt papīra formā. Receptes elektronizēšanu jeb ievadi e-veselības sistēmā veiks aptiekā, tiklīdz tas būs iespējams.
Savukārt, ja nepieciešams atvērt darbnespējas lapu, ārsts veic atzīmi par tehniskajiem traucējumiem pacienta medicīniskajā dokumentācijā un atver e-darbnespējas lapu nākamo piecu darba dienu laikā, norādot e-veselības sistēmā darbnespējas perioda pirmo dienu, informē VM.
NVD brīdina, ka e-veselības sistēmas darbības traucējumi var atkārtoties arī tuvākajās dienās, jo obligāta sistēmas lietošana tikko uzsākta. Turklāt daļa ārstniecības iestāžu un aptieku lieto savas līdz šim izmantotās informācijas sistēmas, kas ir pielāgotas darbam ar e-veselības sistēmu. Līdz ar to gan šo sistēmu lietotājiem, gan tiem, kuri izmanto valsts e-veselības portālu, ir nepieciešams pielāgoties jaunajai kārtībai.
Jau ziņots, ka no šā gada 1. janvāra sākta obligāta valsts e-veselības sistēmas lietošana, kas paredz, ka turpmāk darbnespējas lapu un valsts kompensējamo zāļu recepšu aprite būs tikai elektroniska.
Jautājumu gadījumā par e-veselības pakalpojumu izmantošanu, kā arī ieteicamo rīcību sistēmas īslaicīgu tehnisku traucējumu gadījumos, lietotāji ir aicināti zvanīt e-veselības lietotāju Atbalsta dienestam. Iedzīvotāji aicināti zvanīt pa tālruni 67 803 300, speciālisti – 67 803 301. Atbalsta tālrunis strādā katru dienu no pulksten 8 līdz pulksten 20.