"Ikviens auto īpašnieks ir devies uz tehnisko apskati, taču ne visi ir rūpīgi aplūkojuši izsniegto rēķinu. Tur ir ļoti interesanta sadaļa – "atļaujas piedalīties ceļu satiksmē piešķiršana, veicot tehnisko apskati", kas maksā 2,85 eiro. Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) man nespēj pamatot, par ko tieši ņem naudu un tās iekasēšanas likumiskumu," sašutumu portālam "rus.delfi.lv" pauž Jevgēnijs.
CSDD portālam "rus.delfi.lv" norāda, ka atļauja piedalīties ceļu satiksmē tiek noformēta, lai pirms katras tehniskās apskates būtu iespējams pārbaudīt autovadītāja un automašīnas datus. Maksa tiek lietota arī, lai iegūto informāciju padarītu pieejamu nākamās tehniskajās apskates laikā. Tāpat par šo nodevu CSDD darbinieki salīdzina iegūto informāciju ar citu reģistru datiem, tādējādi noskaidrojot, vai autovadītājs ir nomaksājis viņam izrakstītos sodus.
Maksas ieturēšana arī paredz, ka CSDD darbinieki pārliecinās, vai autovadītājs iegādājies OCTA, kā arī noskaidro autovadītāja tiesību derīguma termiņu, iegūst ziņas par veiktajiem maksājumiem. Visas iegūtas ziņas darbinieki ievada Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. Ziņas ir pieejamas internetā kā autovadītājam, tā arī likumsargiem.
Maksa ietver to, ka CSDD arī sagatavo un izdrukā tehniskās apskates protokolu un tehnisko apskati apliecinošu uzlīmi. Informācija par šo dokumentu izdošanu un to saturu tiek ievadīta reģistrā. Daļa iekasētās naudas tiek lietota Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra uzturēšanai, informē CSDD.