Valentinaviča vērtējumā iedzīvotājiem trūkst informācijas par to, kādi ir noteikumi par ietvju tīrīšanu, kam var sūdzēties par pārkāpumiem un kādi ir pašu iedzīvotāju pienākumi, lai netraucētu ielu tīrīšanu.
Viņš pamanījis, ka dažas ietves ziemā ir perfekti notīrītas, citas segtas ar sniega un sāls putru, bet dažas sniega lāpstu nav redzējušas visu sezonu. "Iespējams, viens no iemesliem šādai parādībai ir fakts, ka pašvaldību saistošie noteikumi ir diezgan vispārīgi. Tajos vienkārši minēts, ka ietvēm un pagalmu celiņiem jābūt notīrītiem līdz pulksten 8, obligāti nokaisītiem ar pretslīdes materiāliem, nedrīkst būt kupenu un sniega sanesumu, kā arī puteņa laikā sniega tīrīšana jānodrošina visas dienas garumā, taču, kā to panākt, ir apsaimniekotāja vai īpašnieka ziņā. Tad nu katrs tīra atbilstoši savai izpratnei un atbildības sajūtai," skaidro Valentinavičs.
Par ietvju, pagalmu un citu ēkām piegulošo teritoriju tīrīšanu ir atbildīgs apsaimniekotājs, būves vai zemes īpašnieks, atgādina "Civinity" pārstāvis. Ja līdz pašvaldības ceļiem un ietvēm nav ēku, kuras pieguļ šai teritorijai, tīrīšana jānodrošina vietvarai.
Valentinavičs iedzīvotājiem iesaka pieprasīt apsaimniekotājam sakopt ietves un celiņus un novietot savu automašīnu tā, lai netraucētu darbu sniega šķūrētājiem.
Rīgā un citās pilsētās par ielas malā ilgstoši novietotu auto, kas traucējis tīrīšanas darbus, tā īpašniekam var piemērot sodu. Sodu var piemērot arī par savlaicīgi nenotīrītām ietvēm. Rīgas domes saistošie noteikumi nosaka, ka sods par nenotīrītu ietvi juridiskām personām var sasniegt pat 1400 eiro, bet privātpersonām – līdz 350 eiro.
Vēstīts, ka Rīgas dome pērnā gada novembrī noslēdza 1,21 miljonu eiro vērtu līgumu ar atkritumu apsaimniekotāju SIA "Clean R" par sniega tīrīšanu galvaspilsētas administratīvajā teritorijā.
"Civinity" Latvijā pārvalda vairākus Rīgas un Jūrmalas namu apsaimniekošanas uzņēmumus, piemēram, AS "Hausmaster", SIA "CS Komercserviss", SIA "Jūrmalas Namsaimnieks", SIA "Labo Namu Aģentūra" un SIA "Homemaster".