Ceturtdien svinīgā pasākumā atklāta Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas stacionāra „Gaiļezers” jaunā un modernā daudzprofilu poliklīnika.
Stacionāra „Gaiļezers" poliklīnikas telpu rekonstrukcijas izmaksas bija 2,8 miljoni eiro. Rekonstrukcija realizēta valsts galvotā aizdevuma projekta „Infrastruktūras attīstība un optimizācija" ietvaros, iepriekš informēja slimnīcā.
Jaunā poliklīnika izveidota telpās, kur agrāk atradās stacionāra „Gaiļezers" administratīvais korpuss, ko vairākums atceras vien kā garu, tumšu un pagājušā gadsimta elpu saglabājušu gaiteni nokļūšanai slimnīcas korpusā.
Pašlaik šī slimnīcas daļa ir rekonstruēta un pārtapusi par gaišu, modernu un pacientiem ērtu daudzprofilu ambulatoro pakalpojumu centru.
Līdz ar jaunās poliklīnikas atvēršanu ārstu konsultācijas un citus ambulatoros pakalpojumus stacionārā „Gaiļezers" saņemt būs daudz ērtāk un vienkāršāk.
„Lielākais ieguvums ir tāds, ka pacientiem vairs nebūs jāmaldās pa daudzajām stacionāra „Gaiļezers" nodaļām, meklējot vajadzīgo kabinetu. Speciālisti, kuri pieņem pacientus ambulatori, būs pieejami vienuviet, jaunajā poliklīnikā, kura arī pati ir viegli atrodama. Ienākot pa lielajiem Austrumu slimnīcas vārtiem, uzreiz tieši priekšā redzama ieeja jaunajā poliklīnikā," stāsta poliklīnikas vadītāja Baiba Štreinerte.
Jaunajā poliklīnikā, kas pacientiem būs atvērta no 5. februāra, konsultācijas sniegs ap 150 speciālistu. Pacienti varēs pierakstīties pie dermatologa, neirologa, ķirurga, kardiologa, endokrinologa, gastroenterologa, plaušu slimību ārsta, alergologa, infektologa, fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsta, algologa jeb sāpju speciālista, anesteziologa, imunologa un citiem speciālistiem. Pacientu ērtībai līdzās speciālistu kabinetiem poliklīnikā ierīkots arī laboratorijas paraugu pieņemšanas punkts un procedūru telpa.
Pacientiem būs pieejams arī atmiņas kabinets, hroniski obstruktīvu plaušu slimību (HOPS un astmas) kabinets, multiplās jeb izkaisītās sklerozes kabinets un diabētiskās pēdas aprūpes kabinets.
Stacionāra „Gaiļezers" poliklīnikā ieviesti jaunākie klientu apkalpošanas principi. „Esam parūpējušies par pietiekami lielu klientu apkalpošanas speciālistu skaitu, lai mazinātu drūzmēšanos pie reģistratūras un viss notiktu raiti. Poliklīnikā izveidots arī informācijas centrs, kurā pacienti jebkurā brīdī varēs vērsties pēc palīdzības pie speciāli apmācītiem konsultantiem," stāsta poliklīnikas reģistratūras vadītāja Silvija Beikerte.
Poliklīnikas reģistratūrā ierīkota moderna rindu vadības sistēma, kur katram pacientam jāpaņem kārtas numuriņš. „Ja pacients ieradies labu laiku pirms konsultācijas, viņam nebūs visu laiku jāgaida pie ārsta kabineta. Vairākās vietās poliklīnikā, tai skaitā plašā uzgaidāmajā telpā ar ērtiem dīvāniem, atrodas lielie informatīvie ekrāni, kuros var sekot līdzi rindu virzībai un redzēt, kad tuvojas tavs numurs," stāsta Štreinerte. Tāpat būs iespējams savā mobilajā tālrunī augšupielādēt speciālu aplikāciju, kas ļaus sekot rindas virzībai no kafejnīcas vai jebkuras citas vietas.
Slimnīcas vadība ir darījusi visu iespējamo, lai jaunajā poliklīnikā pacientiem nodrošinātu maksimāli ērtus un patīkamus apstākļus un mazinātu pārpratumu veidošanos.
Pacientiem un viņu tuviniekiem turpmāk orientēties stacionārā „Gaiļezers" palīdzēs arī dažādu krāsu līnijas uz poliklīnikas grīdas. Piemēram, uz poliklīnikas speciālistu kabinetiem ved zaļa līnija, savukārt virzienu uz stacionāra „Gaiļezers" ķirurģiskajām nodaļām norāda sarkana līnija, bet ceļu uz dažādiem izmeklējumiem – dzeltena līnija.