Bērniem un pusaudžiem ir ļoti neskaidrs un bieži maldīgs priekšstats par tradicionālo mediju darbības pamatprincipiem, finansēšanas avotiem un reklāmu lomu mediju darbībā. Vairums jauniešu uzskata, ka par šiem jautājumiem skolā netiek mācīts, daļai atzīstot, ka par to būtu svarīgi un interesanti uzzināt vairāk, minēts Kultūras ministrijas (KM) publicētajā pētījumā par 9 līdz 16 gadus vecu bērnu un pusaudžu medijpratību Latvijā.
Pētījuma rezultātu analīze liecina, ka pusaudžiem ir izpratne par to, kas ir viltus ziņas, un daļa prot paskaidrot, kāpēc tādas tiek izplatītas. Tomēr vairums norādījuši, ka skolā par jautājumiem, kas saistīti ar viltus ziņām, nemāca un ka izpratni par to, kā atpazīt viltus ziņas, lielākoties guvuši paši savā pieredzē. Vienlaikus tiek atzīts, ka skolā būtu nepieciešams par viltus ziņām mācīt.
Pašnovērtējums atšķirīgs