Jau pirms vairāk nekā gada Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) gaiteņos radās ideja par papildu finansējuma 'piegriešanu' Eiropas Savienības (ES) svešvalodu mācību stundām, kas būtiski ietekmētu vairāku skolu, kuras pazīstamas ar padziļinātu pieeju valodu apguvei, darbību. Tas varētu rezultēties ar bērnu nedalīšanu grupās, pasniedzēju algu un slodžu samazināšanu un sliktākajā gadījumā – atlaišanu.
Viena no skolām, kas cēla trauksmi par šo IZM plānu, ir Rīgas Angļu ģimnāzija (RAĢ), kurā skolēniem iespējams padziļināti apgūt angļu valodu. Šobrīd papildu valodu stundām tiek piemērots koeficients 1,2, bet tika rosināts šo summu samazināt, tādējādi, saskaņā ar IZM skaidrojumu, visām skolām nodrošinot vienlīdzīgas iespējas.
Pašreizējās aplēses liecina, ka papildu finansējuma noņemšanas gadījumā RAĢ zaudētu 14% no mērķdotācijām, kas tiek novirzītas pasniedzēju algām. "Tas nozīmē, ka esošās programmas jāīsteno par mazāku naudu," portālam "Delfi" pastāstīja RAĢ direktore Maija Kokare. Vaicāta, vai tādēļ varētu nākties atlaist skolotājus, viņa atbildēja, ka risinājumi var būt dažādi, taču jebkurā gadījumā cietēji būs skolēni: "Piemēram, fakultatīvu noņemšana, slodzes samazināšana skolotājiem, algu samazināšana, lielākas grupas jeb nedalīšana grupās."