Lai gan 4. un 6. maršruta tramvaju atcelšana palielinās braucēju skaitu jau šobrīd visizmantotākajā 1. tramvajā, pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" neplāno kāpināt tā kustības intensitāti. Portāla "Delfi" aprēķini liecina, ka braucēju skaits 1. tramvajā pārsniegs transportlīdzekļa ietilpību.
Kopš pērnā gada jūnija, kad no Imantas līdz Juglai kursēt sāka 1. tramvajs, tas kļuvis par populārāko "Rīgas satiksmes" maršrutu. Šā gada janvārī tajā kāju spēra 1 092 346 pasažieri, apsteidzot populārākos konkurentus – 15. maršruta trolejbusu un 3. maršruta autobusu, kuros braucēju skaits svārstās no 600 līdz 700 tūkstošiem.
No 3. marta 1. tramvajs kļūs vēl populārāks, jo tajā pārsēdīsies daļa braucēju, kas iepriekš pārvietojās likvidēšanai lemtajos 4. un 6. maršruta tramvajos, kā arī jaunus braucējus sagādās pieturvieta pie Centrāltirgus. "Rīgas satiksmes" aplēses liecina, ka pērn 1., 4., un 6. maršruta tramvajos kopā pārvadāti 14,29 miljoni pasažieru, bet uzņēmums prognozē, ka šogad 1. tramvajā vien brauks 14,60 miljoni pasažieru.
Neskatoties uz braucēju pieplūdumu, uzņēmums neplāno palielināt 1. maršruta tramvaja kustības intensitāti.
Portāla "Delfi" aprēķini liecina, ka brauciens tramvajā varētu būt visai šaurs. Proti, zemās grīdas tramvaja ietilpība ir 300 pasažieri. Kopumā janvārī 1. maršruta tramvajs kursēja 3990 reizes. Dalot pārvadāto pasažieru skaitu ar tramvaja kustības biežumu, jāsecina, ka vidēja vienā tramvajā pārvadāti 274 pasažieri jeb 91% no tramvaja ietilpības.
Savukārt 4. un 6. maršruta tramvajos janvārī brauca 150 tūkstoši pasažieru. Ja šos pasažierus pārsēdina uz 1. tramvaju, tad vienā tramvajā pārvadāto skaits sasniedz jau 311 pasažierus, kas pārsniedz tramvaja ietilpību. Turklāt jāņem vērā, ka ceļā dosies arī bezbiļetnieki, kuri nenonāk "Rīgas satiksmes" statistikā par pārvadāto pasažieru skaitu.
Uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis mierina, ka "Rīgas satiksme" pielāgo sabiedriskā transporta maršrutu tīklu pasažieru plūsmai. "Katru gadu veicam izmaiņas maršrutos, kuros ir lielākas plūsmas, palielinot reisus, un maršrutos, kuros plūsmas ir mazākas, tās samazinot," skaidro Zaķis.
Vēstīts, ka "Rīgas satiksme" 3. martā veiks izmaiņas vairākos sabiedriskā transporta maršruta un kustības sarakstos, tostarp novirzot 1. maršruta tramvaju gar Centrāltirgu, bet 4. un 6. maršruta tramvajus atceļot pavisam.
Uzņēmums atgādina, ka 1. maršruta tramvajs sāka kursēt 2017. gada 5. jūnijā, savienojot Imantu un Juglu. Lai gan maršruts ietvēra lielu daļu ceļa, ko ikdienā paveic 4. un 6. maršruta tramvaju kolēģi, 1. tramvajs nevarēja braukt gar Centrāltirgu, jo to liedza vairāku krustojumu rādiuss. Tāpēc "Rīgas satiksme" nolēma, ka 4. un 6. maršruta tramvajiem ir jāpaliek.
Nu nepieciešamie krustojumi ir pārbūvēti, tāpēc zemās grīdas tramvaji var piestāt arī pie Centrāltirgus. "Rīgas satiksme" iecerējusi, ka maijā 1. maršrutā brauks tikai zemās grīdas tramvaji.
Savukārt 6. maršruta tramvaja atcelšana nozīmē, ka uz Ausekļa ielu aizbraukt gribošajiem nāksies pārsēsties 11. maršruta tramvajā. "Rīgas satiksme" norāda, ka pārsēšanos var veikt trīs pieturās uz Krišjāņa Barona ielas, kur 1. un 11. maršruta tramvaji kursē paralēli.