Pēc Vanšu tilta vispārējā stāvokļa vizuālās apsekošanas Būvniecības un valsts kontroles birojs (BVKB) neizslēdz iespēju, ka atsevišķi tilta elementi varētu nobrukt arī turpmāk, portālam "Delfi" stāsta biroja pārstāve Elīna Korba.
Pēc tilta vispārējā stāvokļa apsekošanas BVKB secinājis, ka viens no galvenajiem iemesliem kāpņu daļas nobrukumam ir ilgstoši neveikta apkope un atjaunošana. Rīgas dome mierina, ka Vanšu tilta kapitālais remonts paredzēts tuvāko divu gadu laikā.
BVKB brīdina, ka līdzšinējās Rīgas domes darbības, proti, drūpošo kāpņu konstrukcijas apklāšana ar audumu, un pagaidu žoga norobežojumi uz zemes, nav pietiekamas. Lai gan Vanšu tilta konstrukcijas nav piekritīgas BVKB, apsekošanu veikt uzdeva Ekonomikas ministrija. Birojs otrdien, 6. martā, vizuāli apsekoja gan nolūzušo kāpņu daļu, gan nesošās tilta konstrukcijas, gan pārējās no tilta vedošās kāpnes.
Birojs secinājis, ka nesošajās dzelzsbetona konstrukcijās vērojami stiegru betona aizsargslāņa, kā arī paša stiegrojuma rūsas bojājumi. Rūsa bojājusi arī daļu tērauda elementu.
Līdzīgus bojājumus BVKB pamanīja arī kāpņu konstrukcijās, kas atrodas uz krastmalas blakus Daugavai, kā arī kāpnēm, kas no tilta ved uz degvielas uzpildes stacijas puse. Birojs uzskata, ka abas kāpnes turpmāk vairs nedrīkst ekspluatēt.
BVKB vienlaikus uzsver, ka nepieciešams veikt detalizēto tehnisko izpēti, lai varētu pārliecināties par bojājumu ietekmi uz tilta nestspēju.
Apsekošanu otrdien veica arī Rīgas domes Satiksmes departamenta pieaicinātie eksperti. Līdz slēdziena saņemšanai 9. martā abas Vanšu tilta kāpnes būs slēgtas.