"Minecraft" ir visā pasaulē populāra datorspēle, ko spēlē aptuveni 74 miljoni cilvēku visā pasaulē. Liela daļa no tiem ir bērni un pusaudži, norāda Suseja. Viņa atzīmē, ka spēle nav tikai izklaide, tajā aktīvi iespējams iesaistīt arī skolotājus, lai spēli izmantotu mācību stundās kā rīku ģeogrāfijas, vēstures, matemātikas, latviešu valodas, ķīmijas un citu priekšmetu mācīšanā.
Laikā no 21. līdz 23. martam kopumā 24 skolotāji no 12 Latvijas izglītības iestādēm praktiskajās nodarbībās izmēģināja gan pašu "Minecraft" spēli, gan rada risinājumus spēles integrēšanai savās mācību stundās.
Noslēguma dienā dalībnieki plašākai publikai prezentēja savas projekta idejas un diskutēja par spēļu izmantošanu mācību procesā, bet žūrija izvērtēja un apbalvoja veiksmīgākās.
"Minecraft: Education Edition" ir atvērtās pasaules tipa spēle, kas veicina radošumu, sadarbību un māca risināt problēmas. "Minecraft vidē", savstarpēji sadarbojoties, izmantojot savu radošumu, zināšanas un spēlē pieejamos resursus, skolēni veic skolotāju izveidotus uzdevumus, piemēram, vēsturē, skolēni, savstarpēji sadarbojoties, uzbūvē piramīdu.
Būvēšanas laikā skolēni mācās ne tikai savstarpēju sadarbību, bet arī iegūst svarīgu informāciju no skolotāja un spēles "gidiem" (skolotāja radītiem tēliem spēles ietvaros, kas kalpo kā informācijas vai materiālu avots) par to, kā tika būvētas piramīdas un kādam mērķim tās tika izmantotas, tādējādi apgūstot mācību vielu saistošā veidā." spēles izglītojošo raksturu komentē "Microsoft Latvia" vadītāja Renāte Strazdiņa.
Savukārt Siguldas Pilsētas vidusskolas skolotājs, "eTwinning" vēstnieks un "Minecraft" skolas nodarbību vadītājs Edgars Bajaruns stāsta, ka ideju par "Minecraft" izmantošanu mācību stundās viņam devuši skolēni: "Pirms vairākiem gadiem vēsturē skolēniem devu uzdevumu izveidot viduslaiku pilsētu. Tas varēja būt 3D modelis, papīra makets vai kas cits. Interesanti, ka jau tad vairāki audzēkņi izvēlējās pilsētu veidot "Minecraft" vidē, ievērojot visus noteiktos kritērijus. Rezultāts bija gana iespaidīgs. Uzskatu, ka "Minecraft" ir lieliska iespēja radīt jauniešos interesi gan par procesiem dabā un mums apkārt, gan tehnisko domāšanu."
Lai "Minecraft" spēli integrētu mācību procesā, "eTwinning" mācību dalībnieki uzsāka sešus "eTwinning" sadarbības projektus, kurus līdz mācību gada beigām plānots arī īstenot.
Idejas ir visdažādākās – sākot no uztura piramīdu būvēšanas, lai veicinātu veselīgu dzīvesveidu (Kalsnavas pamatskola, Vecpiebalgas vidusskola), līdz sava novada vēstures iepazīšanai, pētot teikas un "Minecraft" vidē būvējot pilskalnus (Kaunatas vidusskola, Dagdas vidusskola), kā arī pasaku pasaules veidošana, lai radošā veidā mācītos Annas Brigaderes "Sprīdīti" (Ventspils 3. vidusskola, Grundzāles pamatskola) un labirinta spēle, kurā skolēni risinās latviešu valodas un matemātikas uzdevumus (Limbažu novada ģimnāzija, Allažu pamatskola).
Alūksnes Bērnu un jauniešu centra un Ziemeru pamatskolas skolēni projektā "Z dienās apkārt pasaulei" uzlabos savas svešvalodu zināšanas un sadarbības prasmes.
Plānots, ka katras skolas skolēni otrai skolai "Minecraft" vidē izveido "pasauli", kurā būvēs uzdevumus par dažādām valstīm. Valstu nosaukumus neminēs, bet ar objektiem un valodai raksturīgo, piemēram, izveidos Ēģiptes piramīdu, Eifeļa torni vai uzrakstu japāņu valodā.
Otras skolas skolēni pēc uzdevuma saņemšanas mēģinās valstis atminēt, pēc tam veidos kultūrvēstures objektus, kas raksturīgi šai valstij, svešvalodā sagatavos stāstījumu par valsti, ko videokonferencē "eTwinning" projekta sadarbības vidē "TwinSpace" prezentēs otrai skolai.
"Domāju, ka centrā varētu veidot skolēnu interešu grupu, kura, izmantojot savas "Minecraft" spēļu zināšanas, veidos dažādus uzdevumus, kurus mēģinās risināt pārējie grupas skolēni. Ja izdosies veiksmīgi izveidot šo interešu grupu, iespējams, nākotnē centrā varētu veidot "Minecraft" interešu izglītības programmu. Šobrīd centrs jau piedāvā robotikas, Lego un tehniskās jaunrades nodarbības," informē Bērnu un jauniešu centra metodiķe Kristīne Vimba.
"Pagājušajā gadā skolotājiem sadarbībā ar jaunuzņēmumiem "Learn IT" un "Baltic 3D" organizējām mācības par vizuālo programmēšanu "Scratch" un 3D modelēšanu, šogad par "Minecraft", bet jau šovasar starptautiskas konferences ietvaros plānojam Eiropas skolotājiem Latvijā piedāvāt nodarbības par virtuālās realitātes rīku izmantošanu vēstures un mākslas priekšmetu mācīšanā." komentē "eTwinning" koordinators Latvijā Kristaps Auzāns.