Ceļa posms Rēvici - Švāgerciems - 4
Foto: Publicitātes foto
Pamatīgs skandāls izvērties starp Dzīvnieku aizsardzības biedrību "Ķepu-ķepā" un vietējiem iedzīvotājiem, kuri ar zariem un baļķiem bloķē servitūta ceļu uz biedrību, jo uzskata, ka ceļš ir privātīpašums un tā kvalitāte ir slikta biedrības rīcības dēļ.

''Informējam, ka, nogriežoties no P93, pēdējie trīs kilometri grants ceļa līdz biedrībai "Ķepu- ķepā'' nav izbraucami," informē biedrība.

Līdz Dzīvnieku aizsardzības biedrībai ''Ķepu-ķepā'' var nokļūt pa diviem ceļiem. Viens ir pašvaldības īpašumā esošs ceļš, bet otrs ir servitūta ceļš, kurš savieno divus asfalta ceļus. Šie ceļa posmi pieder privātpersonām.

Pašvaldības īpašumā esošais ceļa posms ir visai sliktā stāvoklī. "Pašvaldības ceļš ir tāds, ka pašlaik būtu ar traktoru jābrauc," portālam "Delfi" norāda biedrības ''Ķepu-ķepā'' pārstāve Gundega Bidere. Biedrības apmeklētājiem neatliekot nekas cits, kā braukt pa privātpersonām piederošajiem ceļa posmiem.

"Kā visā valstī, arī Ozolnieku novadā šobrīd pavasara laika apstākļi ir ietekmējuši pašvaldības ceļu kvalitāti un ceļus ir plānots greiderēt, tiklīdz tas būs tehnoloģiski iespējams. Ceļiem jāapžūst," norāda Ozolnieku novada pašvaldības pārstāve Evita Kairiša.

Līdzīgi kā citviet Latvijā, arī privātpersonām piederošo ceļa posmu piemeklējis šķīdonis – ceļu ir grūti izbraukt, tam izveidojušās pamatīgas rises.

Iedzīvotāji portālam "Delfi" stāsta, ka paši rūpējušies par šo ceļa posmu, tas ir bijis labā stāvoklī līdz brīdim, kad to sabojājusi biedrība, tās apmeklētāji un smagā tehnika, kas brauc biedrības virzienā.

Savukārt biedrība portālam "Delfi" uzskaita vairākas lietas, pie kā būtu jāvaino šī ceļa posma sliktais stāvoklis – lietavas, kā rezultātā grunts ūdeņiem nav kur aizplūst, ceļš nav aprīkots ar notekgrāvjiem un meliorācijas sistēmu (pat, ja tāda bijusi – tā savu lomu nepilda), tad vēl aktīvā mežistrāde, bet visbeidzot – dīķis, kurš izrakts pie ceļa. Kā atzīmē biedrība, dīķa līmenis ir augstāks par ceļu, kā arī palu laikā tas spiež ūdeni uz zemākām vietām, proti, uz ceļa.

Iedzīvotāji norāda, ka šis ir servitūta ceļš, kurš pieder vairākām privātpersonām. Tikmēr biedrība uzstāj – "ceļš, kuru kaimiņi uzskata par privātu, ir neapstrīdamā koplietošanā".

"Pieejamā informācija atklāj, ka tas ir ceļš, uz kuru attiecināms arī servitūta ceļa statuss," uzsver Ozolnieku novada pašvaldības pārstāve.

Barikādes un bažas par ceļa pārrakšanu

"Esam nonākuši zem ilgstošo lietavu un kaimiņu ciema iedzīvotāju morālā un, jāteic, arī fiziskā spiediena," norāda Bidere. Spiediens no kaimiņiem un iedzīvotājiem izveidojies grants ceļa posma Rēvici-Švāgerciems dēļ, kurš savieno šoseju Jelgava-Iecava ar Salgales pagasta Rēvicu mājām jeb vietu, kur atrodas Dzīvnieku aizsardzības biedrība "Ķepu-ķepā''.

Biedrība savu ceļa posmu gribēja remontēt vasarā, bet izlēma par labu aprīlim, jo ceļa posms bija visai sliktā stāvoklī. Kopumā uz ceļa jau ir izbērtas un izlīdzinātas 20 šķembu kravas.

Pašlaik biedrība remontam ir iztērējusi 1000 eiro, tiesa, tai nepieciešami vēl 2000 eiro, lai ceļu salabotu līdz galam. "Ja mēs būtu izmantojuši ceļu būves brigādes pakalpojumus, tad izmaksas būtu 3000 eiro uz katriem 100 metriem. Izdzirdot šādu summu, mums mati sacēlās stāvus," atzīst "Ķepu-ķepā''pārstāve. Līdz ar to meklēts lētāks risinājums. "Tomēr arī šie 3000 eiro mums netiek mesti pakaļ. Lai veiktu pirmo ceļa labošanas kārtu un samaksātu tos 1000 eiro, jau esam bijuši spiesti iekulties parādos," neslēpj Bidere.

Arī pārējo ceļa īpašnieku ceļa posmi nav labā stāvoklī. "Taču tā vietā, lai operatīvi risinātu problēmu, viņi izvēlējās draudēt ar ceļa slēgšanu," apgalvo Bidere, kas piebilst, ka šādas rīcības gadījumā biedrība nevar saņemt dzīvniekiem paredzētās pārtikas piegādes, nevar nodrošināt operatīvu veterināro palīdzību. "Būtiski krītas apmeklētāju un brīvprātīgo skaits, dramatiski sarūk adopciju skaits," uzsver biedrības pārstāve.

Foto: Publicitātes foto

Biedrība tikusies ar kaimiņu ciema iedzīvotājiem, lai lemtu par šī ceļa turpmāko labošanas un lietošanas kārtību. Tā piekritusi izpalīdzēt, remontējot arī ceļa posmu un piegādājot 40 kubus ar dolomīta šķembām, tiesa, ar nosacījumu, ka kaimiņi atstāj ceļu koplietošanai. Dolomīta šķembu kravu plānots piegādāt 11. aprīlī, par ko ir informēti arī iedzīvotāji. "Taču tas nav atturējis viņus no centieniem slēgt ceļu iebraukšanai. Tā 6. aprīlī ceļš patvaļīgi tika aizbarikādēts ar baļķiem un zariem, liedzot iespēju realizēt dzīvnieku pārtikas piegādi," sašutusi "Ķepu-ķepā" pārstāve, kura arī paudusi bažas, ka šo ceļa posmu var pārrakt.

Par notikušo biedrība izsaukusi Ozolnieku novada Pašvaldības policiju, kura likusi barikādes noņemt, kā arī tā informējusi kaimiņus par prettiesisko rīcību. "Barikādes tika noņemtas, bet pēc policijas aizbraukšanas - atjaunotas," teic Bidere.

Kā portālam "Delfi" apstiprina Ozolnieku novada pašvaldības pārstāve, Ozolnieku novada Pašvaldības policija ir saņēmusi vienu iesniegumu par aprakstīto situāciju. "Ir sākta administratīvā lietvedība par iespējamo ceļa seguma bojāšanu un piegružošanu," apgalvo Kairiša.

Vaino lielajā satiksmes plūsmā

"Kaimiņi vaino biedrību ceļa kvalitātes pasliktināšanā. Minot, ka biedrību apmeklē būtisks automašīnu skaits," apgalvo Bidere. Viņa piebilst, ka mēneša laikā pie biedrības bijušas aptuveni 15 mašīnas, neskaitot privāto auto. Kā arī viena smagā automašīna ar sienu, kas tika vests dienā, kad zeme bija sasalusi un izbraucama. "Bet arī tad jājautā, kas ceļu bojā vairāk – trīs tonnas smagi auto vai 40 tonnas smagi mežistrādes auto," taujā "Ķepu-ķepā'' pārstāve.

Tomēr vietējie ciema iedzīvotāji uzskata, ka pie ceļa pasliktināšanās ir vainojama biedrība un lielā satiksmes plūsma uz to. Kā stāsta iedzīvotājs, biedrība nolēmusi taisīt pie mājas esošo ceļa posmiņu tieši tagad – pavasarī. "Īstais laiks, kad taisīt pagalmu!" sašutis ir iedzīvotājs.

"Mēs uzbūvējām ceļu, viņi [biedrība], neskatoties ne uz ko, brauc ar smagajām automašīnām. Tas ir tik tālu novedis, ka visi jau mēnesi ejam ar kājām, jo pa to nav iespējams braukt," portālam "Delfi" pauž vietējais iedzīvotājs, kurš vēlējās palikt anonīms. "Viņi brauc ar traktoriem un apzināti bojā mūsu īpašumu!"

Foto: Publicitātes foto

Viņš portālam "Delfi" norāda, ka ir saskaitījis ap 40 automašīnām, kas braukušas uz biedrību, ne 15. Piemēram, Lieldienās uz biedrību pa šo ceļa posmu braukušas kādas 30 automašīnas.

"Viņa [Bidere] var braukt pa citu ceļu [pašvaldības], tad viņai būs mazāks ceļš braucams līdz biedrībai," rosina iedzīvotājs, kurš ir sašutis par automašīnu plūsmu uz biedrību pa šo servitūta ceļu.

"Mums nav naida ne pret kaķiem, ne pret zaķiem. Runa ir par saimnieci, dzīvniekus nevajag piesaistīt. Šajā situācijā cilvēks ignorē absolūti jebkādas normas, cilvēks apzināti nekaunīgi uzvedas!" klāsta iedzīvotājs, kurš arī vaino Bideri pie tā, ka viņa ar automašīnām braukā četrus metrus no ceļa, kā rezultātā sastādītajām rozēm ir nobraukātas saknes.

"Mēs tiesāsimies ar viņiem!" kareivīgi atzīst iedzīvotājs, kurš plāno vērsties tiesībsargājošajās institūcijās, kā arī uzrakstījis jau iesniegumus Valsts vides dienestam, Pārtikas un veterinārajam dienestam, kā arī citām iestādēm. "Kāda tur dzīvnieku aizsardzība! Briesmīgs skats! Dzīvo bez kanalizācijas un dubļos. Tās būves ir patvaļīgas, neviena nav reģistrēta," klāsta iedzīvotājs.

Savukārt iedzīvotāju pausto atspēko Ozolnieku novada pašvaldības pārstāve Kairiša, kura atzīst – biedrība sadarbojas ar Ozolnieku novada būvvaldi. Pie tam informāciju par jebkuru īpašumu publiski var aplūkot Būvniecības informācijas sistēmā (BIS), kur ir informācija par būvvaldē skaņotajām būvniecības iecerēm.

Kā liecina informācija BIS par "Ķepu-ķepā" īpašumu, 10 nojumēm suņiem pašlaik ir stadija "būvdarbi", divām nojumēm kazām ir stadija "būvdarbi", divām zirgu nojumēm arī ir piešķirta stadija "būvdarbi". Divām saimniecības ēkām BIS sistēmā arī ir stadija "būvdarbi". Vienai saimniecības ēkai kaķiem ir "būvdarbu" stadija, kā arī šāda pati stadija ir divām saimniecības ēkām suņiem. "Ieceres" stadijā ir viena saimniecības ēka.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!