Velobrauciens 'Kritiskā masa' - 13
Foto: LETA

Rīgas domes (RD) Satiksmes departaments iesaistīsies starptautiskā velosipēdu politikas projektā "Handshake", kur no kopējā 4,85 miljonu eiro budžeta Rīgai atvēlēti 122 450 eiro.

Dalību programmas "Horizon2020" projektā "Handshake" Satiksmes departaments trešdien, 16. maijā, lūdza Satiksmes un transporta lietu komitejas deputātiem virzīt tālākai izskatīšanai uz Finanšu un administrācijas lietu komiteju, kur to vēlāk arīdzan apstiprināja. Galavārds par dalību vēl jāsaka RD kārtējā sēdē.

Projekts ilgs trīs gadus. Tā īstenošanai RD līdzfinansējums nav nepieciešams, taču jāsniedz 7000 eiro priekšfinansējums, kuru pēc tam galvaspilsētai atmaksās.

"Handshake" veloprojektā iesaistījusies arī, piemēram, Kopenhāgena, Amsterdama, Minhene, Dublina un Helsinki.

"Handshake" ietvaros RD iecerējusi veikt informācijas apmaiņu ar citiem projekta dalībniekiem, piedalīties semināros un dialogos ar ieinteresētajām pusēm un ekspertiem, kā arī plānot velosipēdu politikas pamatprincipus. Galvaspilsēta arīdzan apņēmusies ieviest dažādus pasākumus "novatoriskai velobraukšanas ieviešanai", kā arī izstrādāt un īstenot jaunas riteņbraukšanas sistēmas.

Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins saņēma jautājumu no opozīcijas, kāpēc līdzīgus uzdevumus departaments nav veicis jau līdz šim. Jakrins minēja, ka šobrīd sagatavošanas stadijā ir virkne veloinfrastruktūras projektu, tāpēc RD un departaments kopumā savu darbu veic labi.

Satiksmes departaments dalību konkursā pamato, norādot, ka velobraucēju satiksme ir viena no visstraujāk augošajām motorizēto transportlīdzekļu alternatīvām galvaspilsētā. Kopš 2008. gada velobraucēju skaits Rīgā ir audzis vairāk nekā piecas reizes. Taču lielākā daļa rīdzinieku joprojām neizmanto velosipēdu kā galveno pārvietošanās līdzekli, tāpēc lielais automašīnu daudzums rada kaitīgu ietekmi uz apkārtējo vidi, kā arī noslogo transporta plūsmu ielās.

Departamenta ieskatā "Handshake" ir mācību projekts, kur Rīga varēs smelties pieredzi un risinājumus no veloinfrastruktūras jomā pārāk pilsētām, piemēram, Amsterdamas. Viena no projekta sadaļām paredz jauna bukleta radīšanu, kurā būs izklāstīts veids, kā galvaspilsētu apskatīt ar velosipēdu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!