Ar centralizēto eksāmenu matemātikā izveidojusies paradoksāla situācija, proti, grūtāks tas licies tieši teicamniekiem, bet jaunieši, kuru atzīmes iepriekš bijušas vājākas, eksāmenu novērtējuši kā pieņemamu, intervijā "Rietumu radio" sacīja Liepājas Pilsētas izglītības pārvaldes vadītāja Kristīne Niedre-Lathere.
Viņa norādīja, ka informācija no skolas administrācijas liecina, ka ļoti labi sagatavoti un par sevi pārliecināti skolēni norādījuši, ka matemātikas eksāmens bijis ļoti sarežģīts un par rezultātiem nav nekādas pārliecības. Savukārt, skolēni, kas sevi līdz šim nepozicionēja ar tiem labākajiem vērtējumiem, teica, ka eksāmens ir bijis pilnīgi pieņemams, uzdevumi - risināmi, un nekā pārsteidzoša nav bijis.
"Arī iepriekšējās pieredzes rāda, ka teicamniekiem vai skolēniem, kas ieguldījuši lielu darbu un centību, lai saņemtu augstus vērtējumus, ejot uz eksāmenu, stress ir neizbēgams. Viņus, pildot eksāmenu, māc šaubas, jo ir pārlieku liels uztraukums par konkrētu rezultātu sasniegšanu, kamēr skolēni, kurus vērtējums neuztrauc, ar vēsu prātu dodas uz eksāmenu un objektīvi atspoguļo savas zināšanas," teica Liepājas Pilsētas izglītības pārvaldes vadītāja.
"Mēs nevaram jau kopš pirmajām klasītēm rādīt pārbaudes, diagnosticējošos darbus un eksāmenus kā tādus lielus bubuļus, no kuriem baidīties. Tas arī rada to emocionālo spriedzi. Es domāju, ne individuālai, ne kopējai statistikai nevajadzētu būt fokusā. Tas ir darbs skolas vadībai, pedagogu komandām un vecākiem - prast bērnus nomierināt. Skolās būtu jārada atmosfēra, kur skolēns var izbaudīt mācību procesu, koncentrējoties uz zināšanām, nevis atzīmēm kā galveno rādītāju. Mācību process jāpārvērš par patīkamu, izbaudāmu zināšanu ieguves veidu," uzskata Niedre-Lathere.
Kā ziņots, 12.klašu skolēni valsts pārbaudījumu matemātikā šogad kārtoja 22. maijā.