Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas lēmums neatbalstīt ieceri ļaut vidusskolām pašām veidot dažādus programmu izvēļu grozus, bet saglabāt likumā noteiktos četrus programmu virzienus liecina par reformas neizpratni, tāpēc Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) gatava skaidrot jaunā vidusskolu mācību satura reformu un cer uz pozitīvu Saeimas balsojuma rezultātu, pirmdien žurnālistiem sacīja izglītības ministrs Kārlis Šadurskis (V).
Skaidrojot pašreizējo situāciju, Šadurskis norādīja, ka daļu neskaidrību radījusi premjera Māra Kučinska (ZZS) pagājušajā nedēļā paustā interpretācija, ka par izglītības reformām būs jālemj nākamajai Saeimai. Šadurskis uzsvēra, ka šajā gadījumā runa ir bijusi tikai par priekšlikumu skolas gaitas sākt no sešu gadu vecuma, jo atbildīgā Saeimas komisija noraidījusi valdības izstrādāto koncepciju par sešgadnieku izglītību.
Ministrs pauda, ka kopumā ir nepieciešamas nozīmīgas pārmaiņas saturā, mācīšanās pieejā un vērtēšanā, piebilstot, ka patlaban izglītības sistēma vairs nespēj nodrošināta atbilstošas kompetences – zināšanas, prasmes un vērtības.