Eiropas Parlamenta (EP) Eiropas Pilsoņu balvas komiteja paziņojusi 2018. gada balvas laureātus no visas Eiropas Savienības (ES) – no Latvijas tā piešķirta kustībai "Iespējamā misija" (IM).
Eiropas Pilsoņu balva ir Eiropas mēroga apbalvojums, ko EP ik gadu piešķir personām, grupām vai organizācijām par izciliem sasniegumiem un ieguldījumu, veicinot ES iedzīvotāju savstarpējo sapratni un saliedētību, sekmējot pārrobežu sadarbību ES ietvaros, kas stiprina Eiropas garu. Balvu piešķir arī par ikdienas darbību, kas apliecina un sabiedrībā nostiprina Eiropas Savienības Pamattiesību hartā paustās kopējās vērtības – cilvēka cieņu, brīvību, vienlīdzību un solidaritāti.
"Iespējamās misija" valdes priekšsēdētāja un dibinātāja Ingrīda Blūma stāsta: "Iespējamā misija 10 gadu laikā ir pierādījusi, ka izglītības sistēmai Latvijā var piesaistīt spējīgākos Latvijas un arī citu valstu augstskolu absolventus. Esmu pārliecināta, ka mūsu izglītība būs tik laba, cik labi ir mūsu skolotāji. Paldies ikvienam Iespējamās misijas dalībniekam un atbalstītājam, kuri patiesi tic, ka kvalitatīva izglītība ir Latvijas izaugsmes atslēga. Visas kopienas vārdā izsaku pateicību arī Eiropas Parlamentam par izrādīto godu!"
IM balvai izvirzīja Eiropas Tautas partijas (ETP) Latvijas EP deputāti - Sandra Kalniete, Krišjānis Kariņš, Artis Pabriks un Inese Vaidere.
Jau ziņots, ka finansējuma trūkuma dēļ pašreiz apturēta jaunu dalībnieku uzņemšana "Iespējamās misijas" programmā.
Programmas vadītājs Kārlis Andersons iepriekš intervijā LTV sacīja, ka arī turpmākai dalībnieku uzņemšanai pietrūcis gandrīz 100 tūkstoši eiro.
"Mēs pieņēmām lēmumu, ka mēs šogad neuzņemsim dalībniekus, jo mēs nevaram viņiem nodrošināt mācības un atbalstu divu gadu garumā arī uz priekšu. Tā bija atbildīga rīcība no visas komandas, lai arī kā mums gribējās redzēt jaunus cilvēkus programmā. Tad pieņēmām šādu sāpīgu lēmumu," sacīja Andersons.
Jaunie skolotāji, kas ir augstskolu pēdējo kursu studenti, saņem stipendiju - 200 eiro mēnesī, un skola maksā algu, kā arī nodrošina mācības un pamatprasmju apgūšanu pedagoģijā.