Pērnavas ielas kastaņas koki augs un zaļos arī turpmāk, jo Skanstes tramvaja līnijai vietu radīs, atņemot automašīnām joslu uz brauktuves, pauda Rīgas domes (RD) Pilsētas attīstības departamenta direktora pienākumu izpildītājs Armands Krūze.
"Senču iela netiks paplašināta, Lielo kapu teritorija netiks aizskarta un kastaņu aleja Pērnavas ielā turpinās augt un zaļot arī turpmāk, jo Senču ielas brauktuvē kravas automašīnām paredzētā josla tiks atvēlēta tramvajam," teica Krūze.
Lai gan bažas par Pērnavas ielas kastaņu likteni aktualizējās jau pērnā gada maijā, rīdzinieki šim jautājumam pievērsās arī ceturtdien, 14. jūnijā, notikušajā Rīgas vēsturiskā centra jaunā plānošanas procesa sanāksmē.
RD 2017. gada nogalē lēma izstrādāt Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas Publiskās ārtelpas tematisko plānojumu, Mājokļu attīstības tematisko plānojumu un Kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas un attīstības tematisko plānojumu.
Jauna plānošanas dokumenta izstrādi Rīgas vēsturiskajam centram atbilstoši tā saglabāšanas un aizsardzības likuma grozījumiem un aktuālajām attīstības tendencēm iecerēts uzsākt pēc jaunā Rīgas teritorijas plānojuma apstiprināšanas.
Vēstīts, ka pērnā gada augustā Eiropas Komisija apstiprināja 97,4 miljonus eiro vērto Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības projektu, kurā plānota 3,6 kilometrus garas jaunas līnijas izbūve uz Skanstes apkaimi. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums projektā ir 65,67 miljoni eiro, savukārt pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" finansēs 27,4 miljonus eiro.
Ziņots, ka Skanstes tramvaja būvniecības darbi varētu sākties nākamā gada vidū. Projekta laikā plānota 3,6 kilometrus garas jaunas līnijas izbūve pa maršrutu Pērnavas iela–Senču iela–Zirņu iela–Skanstes iela–Sporta iela, vēl apmēram trīs kilometrus esošās 5. un 9. tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukcija līdz pilsētas centram un atbilstošas energoapgādes nodrošināšana, proti, jaunas apakšstacijas izbūve, vienas esošās rekonstrukcija, kā arī jauna kabeļu tīkla un kontakttīkla izbūve.
"Rīgas satiksme" izsludināja iepirkumu 12 zemās grīdu tramvaju piegādei, kas tostarp apkalpotu jauno līniju. Iepirkumā pieteicās divi pretendenti, kuru atbilstību turpina izvērtēt "Rīgas satiksme".